Avatar billede gylling Juniormester
26. december 2021 - 14:31 Der er 8 kommentarer

64 bit problemer

Har en Access db der nu er flytte til en pc 64 bit..
Få fejl og kan ikke lige finde ud af hvordan jeg ændre vba kode til 64 bit version..
Avatar billede Gustav Ekspert
26. december 2021 - 15:22 #1
Det er normalt kun API-kald, der skal trimmes, ActiveX controller, der kun findes i 32-bit, der må findes alternativer til, og ODBC-drivere skal udskiftes med 64-bit drivere. Ellers er der ikke noget at ændre.
Avatar billede gylling Juniormester
26. december 2021 - 15:39 #2
Lyder meget enkelt. Men må nok bare igang med at skriv omlægge til an anden version af vba koden
Avatar billede MSchlamovitz Mester
26. december 2021 - 16:59 #3
Hvordan lyder fejlmeddelelsen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2021 - 03:04 #4
Først skal du være helt sikke rpå om du er skiftet til 64 bit Windows eller til 64 bit Access.

32 bit Access kan godt køre på 64 bit Windows.

Hvis det er 64 bit Access skal du have en 64 bit applikation og en 64 bit driver.

Hvis det er 32 bit Access skal du have en 32 bit applikation og en 32 bit driver.

Uanset hvad så vil en bedre problem beskrivelse (inkl. fejlbesked) hjælpe fejlfindingen.
Avatar billede gylling Juniormester
28. december 2021 - 16:18 #5
Fejl besked:
"Der opstod en fejl under kompilering af denne funktion
Visual Basis-modulet indeholder en syntaksfejl
Kontroller programkode og kompiler den igen"

Hvordan kan man se hvilken bit version Access køre
Avatar billede Gustav Ekspert
28. december 2021 - 16:38 #6
Det bliver vi jo ikke meget klogere af.
Åbn VBE (kode editoren), vælg Debug og Compile, og den vil vise, hvor fejlen er.
Avatar billede martens Guru
29. december 2021 - 23:17 #7
Hvilken version du benytter af Access finder du ved at gå til Konto >> Om Access ( klik på Om Access
I øverste linje længst til højre vil der stå om det er 32 eller 64 bit ..

Den fejl du får lyder som en manglende reference a´la ActiveX

Tast CTRL + G og vælg Tools >> References  og se om der er manglende referencer
( MISSING )
Avatar billede fdata Forsker
31. december 2021 - 12:47 #8
Husk at tilføje PtrSafe ved erklæring af eksterne subs, f.eks.:

Public Declare PtrSafe Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long)