Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2021 - 22:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google Crome + TVForEver (Hedder den vist)

Jeg har, engang, haft TV4ForEver (Hedder den vist) -
Man kunne optage fra Google Crome Browser. Med den.
Små TV programmer.
'
(Fuldt lovligt) ....
*
Men nu er den vist væk ?
*
TVForEver *

Ja, den er på lister. Men jeg kan ikke downloade den !

*

Er den strøget af listen ?
*
Hedder den noget andet ?
*
Med Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2021 - 22:35 #1
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. december 2021 - 13:38 #2
Linken ser da god nok ud men den skal åbnes i google Chrome - så hvis google Chrome ikke er default browser  så kopier linken over i google Chrome. ( Det er en extension til browseren)

TV4Ever er det normale navn for denne ex tension til ggogle browser - er man ikke vant til den browser så bemærk de nyere versioner har fået cast i  tre prikker menuen. Sender skærmbillede til Chromecast - der kan vælges mellem cast fane eller cast skrivebord.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. december 2021 - 13:43 #3
Tak kurt54.
Og God Jul !
Kigger på det - senere ..
Avatar billede eurositi Ekspert
25. december 2021 - 12:06 #4
TV4ever er en Chrome browser-app til at live-optage udsendelser eller hente TV-udsendelser fra diverse TV-stationers online programarkiver.
Filerne gemmes som MPEG TransportStream (.ts) filer, og eventuelle undertekster kan også hentes.

Det er som udgangspunkt næppe lovligt, da TS-filerne ikke er krypterede - modsat de optagefunktioner, som er indbygget i diverse smartTV-løsninger. Men så længe du ikke videredistribuerer optagelserne, gør du i praksis ikke noget ulovligt.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
25. december 2021 - 12:38 #5
Tak. Jeg har gæster. Har ikke installeret noget - endnu.
Men jeg videredistribuerer aldrig noget !!!!
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. december 2021 - 22:07 #6
Tak
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. december 2021 - 22:40 #7
#4 mig LG harddiskoptager optager ukrypterede udsendelser både på den interne harddisk og også på USB lager - ligeledes kan de kopieres begge veje.

Fra 2022 betales der afgift på PC er der går til rettighedshaverne med begrundelsen at PC bruges til at gemme på.  (gælder også smartphione/tablets mm ). På samme måde som der tidligere blev lagt afgift på blanke DVD-skiver.

Man skal nok være opmærksom på hvad optagelserne bruges til - dvs ikke dele.