Avatar billede Ernst Andersen Praktikant
19. december 2021 - 09:51 Der er 3 kommentarer

homesoft - SPIL&VIND 5.1

Kan spil&vind 5.1 installeres på WIN 10 PRO ?

Jeg har købt en rigtig god LENOVO som ikke har CD/DVD -

Hvis jeg køber en extern CD/DVD brænder - kan jeg så installere programmet ?
Kan jeg afspille film ?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2021 - 10:48 #1
jeg har ekstern cd/dvd og det fungerer fint til installation af programmer.
Mit drev er med egen strømforsyning - der kan også fås nogle, der nøjes med strøm via usb. Jeg vil gerne have 'rigelig' strøm, så jeg ikke belaster pc unødigt.
Jeg ville - for at undgå ophold - nok vælge at kopiere dvd'er med film til iso-filer på pc (om muligt), og så afspille dem fra iso. Har dog dvd-afspiller direkte tilsluttet tv.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2021 - 12:48 #2
Selvom den ikke har dvd drev i kan der måske monteres et.
Er der bare en klap der hvor drevet skal sidde, eller er der ikke ud sparring til det overhoved?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2021 - 13:08 #3
Min Lenovo har plads til dvd, men jeg fik en holder til sdd #2 isat. Så kører med 2 harddiske da cd kun bruges meget sjældent. Selve ssd-holder indsats kostede omkring 10£ og så passer ssd lige. Det var en skrue i bunden for at skifte, og holder monteres med ssd før den sættes i. Meget enkelt.