Avatar billede baronen20 Nybegynder
30. august 2001 - 09:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cisco 677 problemer!!!!!!!!!!!!

Jeg har ændret lidt opsætningen på min Cisco 677 router, og nu har jeg ingen kontakt til den!

Windows siger, at den den har IP nr. 192.168.0.1 men jeg kan ikke ping\'e den. Dvs. jeg har ingen adgang til routeren via Telnet.

Jeg har et seriel-kabel som bruges til opsætning af routeren. I Hyperterminal siger den at den er connected, men der dukker intet op i den hvide boks.

Uden de to programmer er det stort set umuligt at få kontakt til routeren.

Hvad skal jeg gøre?????
Avatar billede kimschmidt Nybegynder
30. august 2001 - 09:43 #1
Hvad angår ping og telnet: Har du sat Computeren til at modtage en ipadresse automatisk.

De 677-routere jeg har set (Fra World online) havde ip-nummeret 192.168.1.1 og subnet-mask: 255.255.255.0. Computeren fik så adressen 192.168.1.3.

Hvad angår hyperterminal - skal kommunikationen instilles til: 38400,8,ingen,1,ingen - altså ingen flowstyring
Avatar billede baronen20 Nybegynder
30. august 2001 - 09:51 #2
jeg har sat computeren til at modtage ip automatisk.
Jeg har også prøvet at ping\'e enhver tænkelig ip der kunne findes i computeren (plus det løse).

Jeg har prøvet med dine Hyperterminal indstillinger, men det hjælper ikke.
Avatar billede baronen20 Nybegynder
30. august 2001 - 09:52 #3
Kan det lade sig gøre for CyberCity (min udbyder) at fjernkonfigurere min router?
Avatar billede cuddles Nybegynder
30. august 2001 - 10:09 #4
Du skal lige være opmærksom på, at man i hyperterminal skal trykke på Enter en gang eller to før man får svar fra routeren.
Jeg kom også til at smadre min opsætning totalt i min Cisco, men med lidt \"hotline\" tlf-hjælp fra en af mine venner, så fik jeg den op at stå igen.
Jeg forsøgte at ringe til Cybercity hotline, men da ham supporteren i den anden ende opdagede, at han skulle guide mig igennem 15+ tekstindtastninger, så ville han hellere maile(?!?) mig en fil jeg kunne uploade til min router...
Forresten har du prøvet om du kan få fat på den ved 10.0.0.1?
Men lige en anden ting, som jeg lærte den hårde måde - hvis du har en DHCP server stående, så lad være med at sætte routeren til at køre med DHCP klient, den skal bare have en fast ip.
Avatar billede baronen20 Nybegynder
30. august 2001 - 10:54 #5
Jeg har også prøvet at trykke enter et par gange... det hjælper ikke...
Jeg HAR prøvet ved 10.0.0.1 - ingen respons...

Alle lamper lyser som de skal...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
06. september 2001 - 13:09 #6
Har du prøvet at gi\' din maskine fast ip i samme net som routeren ?

... og så pinge den..
Avatar billede baronen20 Nybegynder
13. oktober 2001 - 15:19 #7
jeg fik cybercity til at lave den...