Avatar billede bbkdk Seniormester
23. november 2021 - 08:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Favoritter i Microsoft Edge

Vi har fået en ny pc.
I denne forbindelse har jeg importeret de tidligere favoritter fra den gamle pc til Hurtig Adgang, hvor de ligger som en mappe (med en stjerne foran som symbol.
Det skal siges, at disse favoritter er overført manuelt fra den tidligere harddisk, da vores tidligere pc var fuldstændig død.
Når jeg åbner mappen under Hurtig Adgang og klikker på et link, åbner siden som tidligere.
Men jeg kan ikke se favoritterne, når jeg får vist Favoritter i Microsoft Edge. Der ligger kun de favoritter, som jeg har oprettet på vores nye pc.
Og hvor ligger disse nye favoritter egentligt på Stifinder?
Håber der er en, der har en løsning - som skrevet kan jeg godt finde og åbne de "gamle" favoritter, men det er forvirrende, at favoritterne nu ligger 2 steder.
Avatar billede klaudi Ekspert
23. november 2021 - 09:26 #1
Du kan åbne alle Favoritter og sortere dem som du ønsker.

Åbn en fane og indsæt dette "edge://favorites" så kommer du til en fuld oversigt.
Avatar billede bbkdk Seniormester
24. november 2021 - 07:22 #2
Hej Klaudi
Tak for dit svar.
Så får jeg kun vist de nye favoritter, dvs. de favoritter, som jeg har oprettet på vores nye pc.
Det er de favoritter, som jeg har oprettet på den gamle (og nu udrangerede pc), som jeg ikke kan finde på oversigten.
De er rent fysisk overført til den nye pc, og kan åbnes ved at klikke på filen, men de bliver ikke vist på oversigten, dvs. de skal åbnes ved at åbne stifinder og klikke på filen.
Så hvor gemmer Edge favoritterne i stifinder, så må jeg kunne kopiere oversigten ind det korrekte sted?
Avatar billede klaudi Ekspert
24. november 2021 - 09:49 #3
Prøv om du kan importere dem ved at taste CTRL+Skift+O, de 3 prikker, Importer favoritter.

De skulle nok have været eksporteret til en HTML fil, men det er jo nok for sent!
Avatar billede bbkdk Seniormester
24. november 2021 - 12:57 #4
Så kom de.
Jeg valgte de tre prikker, derefter "Indstillinger" og derefter igen  "Importer browserdata",  klikke på "Vælg hvad du vil importere", og derefter vælge muligheden importer fra "Microsoft Internet Explorer".
Så er der mulighed for at vælge, hvad der ønskes importeret, f.eks. kan adgangskoder fravælges.
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede klaudi Ekspert
24. november 2021 - 13:21 #5
Velbekomme 👍