Avatar billede fastwrite Nybegynder
30. august 2001 - 01:13 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

insert into spørgsmål

Den er sikkert meget simpel.

Jeg har en database kaldet nyheder.mdb - i den er der en tabel t-nyhed med nyhed og dato.

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg i et felt skal kunne skrive nyheden, hvorefter den bliver indsat i min access-database.

Hvordan ser koden ud?

Jeg har prøvet med følgende:

<form action=\"netopnu-update.asp\" method=\"post\">
<input type=\"text\" name=\"nyhed\">
<input type=\"submit\" value=\"Gem\">
</form>

og i netopnu-update.asp har jeg sat følgende ind:

<%

SELECT [t-nyhed].dato, [t-nyhed].nyhed
FROM [t-nyhed]

%>

Men I kan nok regne ud at det ikke virker!!

HELP!!!
Avatar billede nih Novice
30. august 2001 - 04:39 #1
Følgende SQL indsætter en enkelt post i tabellen t-nyhed:

INSERT INTO t-nyhed ( dato, nyhed )
values( #8/30/2001#, \'hej\');

Niels
Avatar billede fastwrite Nybegynder
30. august 2001 - 08:33 #2
Hej Niels.
Hvorfor skal man angive den value?! Det er jo meningen at man fra en hjemmeside kan skrive - ligesom jeg gør her på eksperten, og så gemmer den resultatet i en access-database, som jeg herefter kan trække på min nyhedsside.. hvordan gør jeg det?
Avatar billede nih Novice
30. august 2001 - 08:54 #3
Jeg kender ikke meget til ASP, men det er noget med at overføre en variabel fra din hjemmeside til asp siden.

Syntaxen i INSERT INTO er jeg ret sikker på, men det andet må vi håbe på nogle af de andre \'eksperter\'

Niels
Avatar billede fastwrite Nybegynder
30. august 2001 - 09:07 #4
ok..... ER DER NOGEN AF DE ANDRE EKSPERTER DERUDE DER LIGE VIL HJÆLPE?!
Avatar billede terry Ekspert
30. august 2001 - 16:29 #5
fastwrite> Not all Access \"experts\" are ASP \"experts\"! Try placing a question under ASP programming and you may get some answers.
Avatar billede terry Ekspert
30. august 2001 - 16:36 #6
Avatar billede terry Ekspert
30. august 2001 - 16:37 #7
Avatar billede martin_sj Nybegynder
31. august 2001 - 16:29 #8
Meget simpelt!

Hvis du installerer PWS på din PC, ligger der ASP kode der lige er til at ændre i (du bliver vejledt)så du kan skrive i tabellen samt læse dens indhold.
PWS følger med WIN98 og ligger i add-ons.

PWS = Personal Web Server.
Avatar billede martin_sj Nybegynder
31. august 2001 - 16:30 #9
Du behøver ikke være nogen ASP-haj!
Avatar billede martens Guru
01. september 2001 - 15:31 #10
terry >> you´re right... This is a Access related forum not ASP !
Avatar billede kongz Nybegynder
03. september 2001 - 09:48 #11
kan ik lige finde det rigtige sted at skrive, men hvordan konventere jeg en alm database til en html side, hvor man kan søge..???
Avatar billede fastwrite Nybegynder
10. september 2001 - 13:45 #12
OK - i får begge pointene...
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2001 - 13:49 #13
tbanks!
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2001 - 13:49 #14
tbanks = thanks!