Avatar billede nu_igen Guru
30. september 2021 - 20:31 Der er 7 kommentarer

Når et sikkert købeprogram ikke virker

Hej
Mit billedbehandlingsprogram er med livslang licens og jeg har lige downloadet det flere gange. Det kører hele installationsprocessen igennem, men lander i Winrar og med sikkerhedsskjoldet (blå skjold med gult kors). Hvorfor åbner det ikke som sædvanligt?
ACDsee er programmet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. september 2021 - 21:05 #1
Måske det kan hjælpe at køre programmet i kompatibilitetstilstand, dvs. at lade det køre i f.eks. Windows 7 tilstand.

https://websetnet.net/da/use-windows-10-compatibility-mode-to-run-old-programs/
Avatar billede nu_igen Guru
30. september 2021 - 21:22 #2
Hej ErikHg.  Det er ikke et gammelt program - Version 2019
Avatar billede kurtba Ekspert
30. september 2021 - 21:25 #3
Kan du ikke tage et screenshot af, hvor det lander i winrar, så vi kan se præcist hvad der skrives osv. Jeg ved ikke hvad et blåt skjold med gult kors er i winrar.
Umiddelbart har jeg 2 kommentarer:
Der kan være nogle filer som fejlagtigt er sat til at starte med winrar.
Selv sikre programmer kan windows i mange tilfælde ikke lide. Generelt anses f.eks. alle .exe filer for farlige, således at man under en installering manuelt skal sige god for, at filen må eksekveres alligevel. Ellers blokerer windows for dem.
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. september 2021 - 23:50 #4
Jeg bruger ACDSee Photo Studio Ultimate 2019 - det installerede uden problemer på WIN10.
Avatar billede nu_igen Guru
01. oktober 2021 - 17:45 #5
Normalt kan jeg også installere programmet og har brugt det siden version 5. Det er klart at jeg ikke kan foretage noget i programmet, som at søge databasen fra programmet, når jeg ikke kan få programmet frem.
Tænker om det kunne være en fejl i Registry?
At programmet har rester liggende der?
Kan jeg rense Registry?
#3, hvordan anbringer jeg et screenshot her?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. oktober 2021 - 18:09 #6
Klik på Windows tast + PrintScreen (PrtScn)

Upload billedet vha. linket neden under:

https://da.imgbb.com/

sæt det derefter ind i kommentarfeltet på eksperten.
Avatar billede nu_igen Guru
01. oktober 2021 - 21:11 #7
https://ibb.co/3rWpHNm
Kundeservice fra ACDsee har bedt mig  om følgende:
Schließen Sie ACDSEE
Öffnen Sie das Start Menü
Dann im Suchfeld 'Regedit' eingeben und auf Return drücken
Das öffnet den Registry editor
Doppelklicken sie auf HKEY_CURRENT_USER.
Doppelklicken sie auf Software
Doppelklicken sie auf ACD Systems
Doppelklicken sie auf ACDSee Ultimate
Rechtsklick auf den 120 Ordner und dann einmal in 120bak umbenennen.

Schließen Sie den Editor, öffnen Sie ACDSee und testen ob nun alles korrekt funktioniert.
Wenn Sie weitere Fragen haben, können Sie gerne auf diese Email antworten

Billedet viser at jeg har kunnet installere programmet, men  det kan stadigvæk ikke finde nogen database.