Køb kunne ikke gennemføres på stationær - men godt på bærbar
Hej. Jeg er ikke helt sikker på om det er den rette kategori jeg skriver dette spørgmål under men vover alligevel pelsen.Jeg oplevede i weekenden noget mærkeligt. Jeg skulle købe nogle malervarer hos et firma i Kolding. Jeg har handlet der før (så sent som sidst i august.
På den stationære computer er installeret Windows 10 Pro 64 bit, version 21H1. Det var denne computer jeg benyttede.
Da jeg i forvejen er oprettet som kunde og har indtastet min mailadresse samt adgangskode, mente jeg at det bare var at vælge de ønskede varer og derefter betale, men dette skulle vise sige ikke at være tilfældet.
Jeg klikkede på de ønskede varer og disse kom også i indkøbskurven. Derefter klikkede jeg på "betal". Nu kom en ny side frem. Der stod mit navn, adresse samt telefonnummer. Nu skulle jeg så vælge afhentningssted. Der valgte jeg Posthus Føtex i Frederikssund. Derefter betalingsmetode, der var Visa/Dankort. Nu klikkede jeg på "Betal" og så var det problemerne opstod. Der stod at jeg skulle udfylde felterne med navn, adresse, mailadresse og telefonnummer. Jeg klikkede på feltet og kunne se at der var grønne flueben ud for alt, undtagen telefonnummeret. Jeg tastede det ind, selv om det havde stået der før. Nu skulle det virke, troede jeg, men nej, skidtet virkede stadig ikke.
Mandag formiddag ringede jeg til firmaet og der kunne de ikke forstå hvordan det kunne være. Det blev dog nævnt, at de havde fået opdateret deres hjemmeside i september.
Jeg anvender Edge som browser, men har også installeret Google Chrome. Der skulle være et felt, hvor man skulle krydse af, at man accepterer deres person datapolitik. Beskeden om dette poppede op ved klik på ”Betal” Der var bare ikke noget sted man kunne krydse af! Dette poppede Medarbejderen jeg talte med sagde, at siden vistes korrekt der. Jeg prøvede og Google Chrome, men dette lykkedes heller ikke. Enden på det blev, at de ville tale med deres IT-mand. Efter frokost prøvede jeg på min bærbare (Dell pc). På denne var der lige som på den stationære Windows 10 Pro 64, men i version 20H2. Jeg tænkte på om det kunne være på grund af versionen, men dette kunne jeg ikke rigtig få til at stemme, for det er længere siden at den stationære er opdateret til version 21H1, og i august virkede den som beskrevet.
Forventningerne var ikke store, men tro det eller ej; nu vistes feltet hvor man skulle krydse af for, at acceptere persondatapolitikken. Derefter klikkede jeg på ”Betal” og blev ført videre til siden med indtastning af kortoplysninger.
Jeg fatter bare ikke, at det var umuligt på den stationære men gik ganske let på den bærbare. Der er intet ændret på den stationære, siden den seneste gang jeg købte varer hos det pågældende firma sidst i august. Jeg har i dag installeret version 21H1 på den bærbare og prøvede efterfølgende at gå ind på firmaets side. Alt fungerer så det er altså ikke Windows 10 versionen der er synderen.
På begge maskiner er der installeret Norton 360 som antivirusprogram, og de er helt ens indstillet.
Har nogen en ide om hvad problemet er, hører jeg gerne om det.
På forhånd tak.
Mvh.
ErikHg