Avatar billede Nisc Mester
11. september 2021 - 08:38 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Yoga ikke Windows 11 kompatibel iflg.Ashampoo test

Hej
Har kørt med  Windows 11 siden 21. juli  for udviklere, og det fungerer pænt på min Yoga  13 isk med Intel i7 6500U processor.  Har testet med det forholdsvis nye værktøj fra Ashampoo til test for Windows 11 kompatibilitet og alle test inkl. tpm2  får grønt flueben undt. Cpu-en der får rødt kryds.
Er der en forklaring på det? Tjekkede også Intels CPU liste, men i76500U var ikke i blandt de  nævnte. gad vide om jeg kan fortsætte med Windows 11 når den bliver frigivet til almen brug .
på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2021 - 09:32 #1
Det er nogle forkerte kompatible krav Microsoft kræver. Windows 11 kan køre på langt dårligere pc en det der er kravet. Jeg er enig i at sikkerheden skal være i orden og at funktioner som secure boot og Tpm2 bør være et krav. Jeg ser dog valget af anden hardware være forkert så længe drivere til hardwaren laves til at understøtte systemet. Secure boot og TPM er jo ikke nogle nye standarder. Og med den Corona vi har haft bliver der kø til at få den hardware der kan håndtere Windows 11. Min pc her er ikke kompatibel uden man gør nogle tiltag. Mulighed for disse tiltag forsvinder firmodentligt ved lancering af Windows 11. Jeg fortsætter da så også bare på Windows 10 indtil support forsvinder i 2025.
Avatar billede - Mester
11. september 2021 - 10:08 #2
jeg har også prøvet på min langt heftigere Asus z370 med  i8700k CPU, Den bestod ikke fordi den mangler et TPm 2 modul. Modulet er bestilt hos Dustin home , men er endnu ikke dukket op. Windows 11 pro kører fint på begge mine computere i en  pre view version som ustandselig opdateres. så mon ikke det hele ordner sig  tak for de hurtige svar
11. september 2021 - 10:13 #3
Avatar billede f-arn Guru
11. september 2021 - 11:06 #4