Avatar billede CHC Forsker
17. august 2021 - 17:00 Der er 5 kommentarer

Adobe Acrobat Pro - Bogmærker

Hej

Jeg har oprettet et pdf-dokument med rigtig mange sider, som er oprettet med bogmærker for indholdsfortegnelse.

Siderne er lagt ind som mange forskellige dokumenter og ligger ikke i rækkefølge svarende til bogmærkerne.

Dette medfører selvfølgelig, at når jeg scroller i sidevisningen ned igennem dokumentet, så følger det selvsagt rækkefølgen af sidernes organisering og ikke bogmærkerne.
Min udfordring er, at når jeg klikker på et bogmærke, så har jeg indstillet destination på kun en side og at der derfor ikke er overblik over, hvornår dette bogmærke slutter og et nyt begynder, da det ikke vises i menuen til venstre, hvor det fortsat er det valgte bogmærke der er markeret.

Jeg håber, at det giver mening og at I kan hjælpe med en løsning.

Vh CHC
Avatar billede falster Ekspert
17. august 2021 - 18:25 #1
Du kan jo altid omdøbe bogmærkerne og lade sideintervallet, der "hører til" indgå i navnet.

(Men det er selvfølgelig en manuel - og måske i dit tilfælde sendrægtig - proces.)
Avatar billede falster Ekspert
17. august 2021 - 18:34 #2
... og så kan du jo også flytte rundt på bogmærkerne i panelet til venstre.
Avatar billede CHC Forsker
22. august 2021 - 14:40 #3
Hej falster

Tak for dine forslag.

Måske jeg ikke har forklaret det tydeligt nok, beklager, men øvelsen går på at finde ud af om det jeg har gjort kan gøres således at når man klikker på en vilkårlig side, så vises det pågældende bogmærke i menuen til venstre.

Jeg er dog klar over, at det ikke er tilstrækkeligt, som jeg har gjort (indstillet en ny destination (bogmærke) på f.eks. side 7 for siderne 7-10, da side 8-10 ikke er makrel som dettte bogmærke.

Så spørgsmålene er:
Kan man indstille en destination for flere sider?

Kan man, når man klikker på en vilkårlig side, få vist det pågældende bogmærke i menuen til venstre?

NB! Bogmærkerne skal ikke flyttes, da de står i korrekt rækkefølge.

Vh CHC
Avatar billede falster Ekspert
22. august 2021 - 18:02 #4
OK. Dvs. "marker tilhørende bogmærke, når der klikkes på en tekst i dokumentet" (?).

Det er måske det, der også efterspørges her:

https://answers.acrobatusers.com/How-I-bookmarks-automatically-highlight-q289886.aspx

Om det virker, skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede CHC Forsker
26. august 2021 - 12:46 #5
Hej

Korrekt, at det er det der efterspørges, men synes ikke lige at det var løsningen i linket.

Andre bud?

Vh CHC