24. juli 2021 - 01:00 Der er 7 kommentarer

Feedback på website med genvejstaster

Hej alle :-)

Jeg er kæmpe fan af genvejstaster, og derfor har jeg lavet et website, som viser genvejstaster på en (efter min mening) mere moderne og inspirerende måde.

Men jeg kunne naturligvis godt tænke mig at finde ud af, om det kunne gøres endnu bedre.

Derfor mit opslag her :-)

Siden kan ses her:
https://genvejstast.dk/

Og her kan ses en side for en konkret genvej:
https://genvejstast.dk/windows/emoji

Mit spørgsmål til dig er:

1) Hvad er dit umiddelbare indtryk af siden?

2) Er det nemt at finde rundt?

3) Kunne man præsentere genvejstaster smartere?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2021 - 07:49 #1
En alfabetisk orden / liste vil gøre det langt lettere at bruge
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2021 - 08:19 #2
Jeg har ikke noget  indblik i hvordan man laver en hjemmeside, men kan rigtig godt lide din ide.
Vi ser desværre alt for meget opslag med hvad man synes om en side, kun for at blive lokket ind og se at siden her handler om en personlig salgs side.
Din side her kan man som pc bruger have gavn af.
Skulle jeg komme med en ide, så ville det være at bruge en skrift der er mere læselig.
De afdæmpede fonts kan for nogle flyde sammen så det kan være svært at læse. Og jeg er også enig i #1.
Det i den røde boks er mere læseligt end det nedenunder https://ibb.co/xCmBznN
27. juli 2021 - 18:50 #3
claes57 - de står alfabetisk på hjemmesiden :-) ? På siderne med operativsystemer er der dog først en række med de mest populære, men så kommer alle sammen i bunden alfabetisk sorteringer :-) Jeg er dog i gang med at inddele dem efter sektioner, så der skulle blive mere overskueligt, som det eksempelvis er her:
https://test.genvejstast.dk/photoshop#windows

220661 - Tak for feedback - ja, man kunne måske godt arbejde lidt på fonten - har prøvet at finde den perfekte middelvej, hvor teksten både er læsevenlig og siden ikke bliver for tung :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2021 - 19:41 #4
jeg havde startsiden i tankerne mht sortering -
det er noget rod, om de læses pr række eller lodret - hvorfor er Zoom først? Excel og Word lige ved siden af hinanden?
28. juli 2021 - 12:35 #5
claes57 - Ah ja, godt spottet :-) De stod vidst bare i den rækkefølge, de var oprettet :D Men nu står det alfabetisk :-) På sigt tænker jeg også, at de skal kategoriseres på en måde, så Office-pakken står sammen, Adobe-pakken står sammen mv. Men der skal jeg lige have lidt flere af programmerne med :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2021 - 13:12 #6
Lad være med kategorier. Hvis jeg vil have en genvejstast til word, så vil jeg ikke gætte på, om det er (O)ffice eller (K)ontor jeg skal se efter, og (M)icrosoft vil gøre det sværere, da jeg ikke kender firmaet bag alle de programmer, jeg bruger.
28. juli 2021 - 13:16 #7
claes57 - det er jeg ikke helt enig i, da jeg tror, man kan lave en mere overskuelig liste, hvis folk nemt kan se de forskellige kategorier af software - og så tror jeg det vil være mere til gavn for folk, at de hurtigt kan få adgang til hele office-pakken, fremfor at det skal ligge sammen med Google-, Adobe- og Atlassian-software, som de muligvis ikke har en anelse om, hvad er :-)

Og i mange tilfælde bruger folk altid firmanavnet som en del af beskrivelse - eksempelvis med "Google Docs", "Google Sheets" etc.