Avatar billede kox.it Nybegynder
29. august 2001 - 20:48 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

FTP

Er der en der kender et godt program til linux hvoe man kan sætte en ftp-server op???
Det må ikke være \"glftpd\"
Det gør ikke noget hvis det ikke er total inviklet, \"jeg er nybegynder\"
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 20:49 #1
PROFTP.

Kan hentes fra www.tucows.com.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. august 2001 - 20:51 #2
Avatar billede chrlaursen Nybegynder
29. august 2001 - 20:54 #3
Jo ser du... De adresser de har givet dig, er svære at finde ud af, eller kun prøve versioner. Giv mig 2 sek. og jeg finder et \"direkt\" link til din downloadning!
Avatar billede chrlaursen Nybegynder
29. august 2001 - 20:56 #5
Værse god
Avatar billede chrlaursen Nybegynder
29. august 2001 - 20:57 #6
Tryk på linket og du kan begynde at downloade med det samme. - Du skal ikke gøre en skid, bare tryk på linket, og det sker automatisk
Avatar billede saju-ka Nybegynder
29. august 2001 - 22:10 #7
hmm, nu er det sådan at han skal sætte en linux FTP \"server\" op ikke \"klient\" HVORDAN gør han det med en windows .exe fil??  bruger \" wine \" hvilket er temlig ustabilt til en SERVER...
Avatar billede langbein Nybegynder
29. august 2001 - 22:12 #8
wu-ftpd - en del av Red Hat 7.1 pakken (og tidligere RH versjoner også.) Meget enkelt, lett å konfigurere, fungerer med en gang. Skal visst nok ikke ha gode egenskaper under tung belastning av mange samtidige brukere. Ikke noe problem for meg. Ellers ganske enkelt å skaffe dokumentasjon.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. august 2001 - 22:19 #9
du henter proftpd fra http://www.proftpd.org

derefter kører du

tar xvfz proftpdfilnavn.tar.gz
cd detdirmedproftpddereroprettet
./configure
make
(skift til root, gøres ved su)
make install
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. august 2001 - 22:20 #10
proftpd er en lækker ftp-server. Man kan vælge at bruge sine system-accounts som brugere (dette er standard) eller man kan vælge at have sine brugere i en mysql-database. Nemt og lækkert. Mums!
Avatar billede saju-ka Nybegynder
29. august 2001 - 22:20 #11
hmm skulle jeg lige til at skrive:)

hvis du køre redhat er den nok allere installeret som nordmanden siger:p  også skal du bare aktivere den ved at skrive Setup også gå ind under service, også makere FTP, trykke ok også genstarte maskinen, så skulle wu-ftp køre, i RedHat 7.1 kan du ændre på den i kontrolpanelet på dit skrivebord
Avatar billede saju-ka Nybegynder
29. august 2001 - 22:22 #12
hmm, nogen skriver hurtiger end jeg gør GG
Avatar billede thomasledet Nybegynder
29. august 2001 - 22:24 #13
eksempler på opsætning af proftpd finder du her:

http://www.braindump.dk/dk/wiki/?catid=7&wikipage=Configfiler
Avatar billede langbein Nybegynder
29. august 2001 - 22:31 #14
Sjansen er nok god for at wu-ftpd allerede er installert ja. Pleier å bruke kommando \"ntsysv\" for å bestemme hvilke programmer som skal kjøre. Du kan følge med de grønne (OK) markeringer når du starter eller stopper Linux og se om den sier fra om ftp demonen kjører. Du kan også bruke kommandoen \"top\" for å se hvilke prosesser som kjører. Skift M = sortert etter minnebelastning. Skift P = sortert etter prosessorbelastning. Vet ikke hvordan man eventuelt kan skrolle bildet. Noen som vet det ??
Avatar billede saju-ka Nybegynder
29. august 2001 - 22:35 #15
yep jeg gør :-))

(shift + Pag UP) for op og (shift + Page Down) for ned
Avatar billede thomasledet Nybegynder
07. september 2001 - 23:35 #16
tak for points...:)

http://www.fotx.net/thomasledet