Avatar billede mort1 Ekspert
08. juni 2021 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Yousee spamfilter - Har de noget ?

Hos Yousee kan man blokkere op til 100 spam adresser, hvilket lyder rimeligt, hvis altså Yousee selv var i stand til at blokkere, i hvert fald de mest oplagte, f.eks. "Nets", "Post Nord", osv. osv. - gerne flere end dem - Det er Yousee tilsyneladende ikke i stand til, i hvert fald har jeg for længst brugt min "100 styks kvote".
Er der nogen herinde, som har en bedre ide til blokering af alt det spam Yousee slipper igennem ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. juni 2021 - 18:22 #1
Jeg har selv YouSee og har langt over hundrede adresser blokeret.
Det er de særeste steder der kommer spammails fra, Japan, Brasilien, Rusland, Polen, Chile osv osv. Jeg har Outlook 2019 installeret og der kommer dagligt spam ind, men der er det jo bare at tømme spammappen.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2021 - 19:38 #2
Har Yousee som privat mail. Får fortrinsvis mails fra letpåklædte unge piger i spam bakken ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2021 - 19:50 #3
Og i øvrigt ikke særlig mange mails. Ved ikke om der er forskel på om man bruger webmail som jeg gør, eller henter det ned med et mail program?
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. juni 2021 - 19:51 #4
Det samme her..... meeen hvor unge de er, eller om det i det hele taget er piger, det kan man nok stille spørgsmålstegn ved.❓❓❓
Jeg skal i hvert fald nok lade være med at klikke på diverse links.
Avatar billede mort1 Ekspert
09. juni 2021 - 08:30 #5
#1 Hos mig får jeg blot at vide, at "grænsen er nået" og jeg går ud fra, at "grænsen" er de 100 adresser, som Yousee selv nævner.
Jeg har også Outlook, men mener, at det meste af det snavs der når til Outlook burde være fanget hos Yousee, inden det når til min postkasse.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. juni 2021 - 09:30 #6
Jeg synes at du skal kontakte YouSee (selv om de er tunge at danser med) for at få en forklaring. Det virker underligt synes jeg, at der står "grænsen er nået".
Avatar billede mort1 Ekspert
19. oktober 2021 - 18:12 #7
Tja - jeg fik et svar YouSee, som var lige så mystisk som systemet med grænsen på de max 100 adresser - "Du kan godt anmelde flere spammails end de 100, ved at klikke på knappen SPAM" - Hvorfor i himlens navn laver man så en grænse på 100 ?