Avatar billede Erik K Ekspert
21. maj 2021 - 18:08 Der er 2 løsninger

Tastatur reagerer ikke på Lenovo V130-15IKB labtop

Kører win 10 pro version 21H1

Efter installering af alle tilgængelige opdateringer virker tastaturet ikke længere. Touchpad på tastaturet reagerer.
Tilsluttede eksternt USB tastatur, som virker og åbnede så enhedshåndtering.
Ud for tastatur vises udråbstegn, som jo ikke skal være der.

Der oplyses: "Windows kan ikke starte denne harwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdabasen) er mangelfulde eller beskadigede (Kode 19)

Kan man fjerne enheden inklusive drivere og vil den så ved genstart blive vist igen med duelige drivere?
Eller findes der en anden løsning på det?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2021 - 18:19 #1
Man kan højreklikke og vælge at fjerne hardware fra enhedshåndteringen. Det løser i visse tilfælde driver problemer i forbindelse med opdateringer. Windows genfinder hardwaren og vil installere driver til enheden.

Har du tvangsopdateret den via Microsoft siden eller fik du "tilbud" om at opgradere gennem Windows Update?
Avatar billede Erik K Ekspert
21. maj 2021 - 19:11 #2
Tak for svaret - jeg forventede, at det var løsningen, men skulle lige være sikker.
Nu virker det igen :-)

Ja, det gjorde jeg, men det var ikke opdatering til 21H1, der skabte problemet. Det skete først, da jeg valgte at hente "valgfrie opdateringer" - det skulle jeg have ladet være med.