Avatar billede docduck Mester
20. maj 2021 - 09:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nemid, Kan ikke logge ind med nøglefil i Edge

Har brugt Edge i et par år og indtil engang sidste år og kunnet bruge browseren til at logge ind med nøglefil på NEMID, bla på virk.dk.
Pludselig var det forbi. Mistanken er en opdatering ved NETS.
Deres support var intet værd.  Virk.dk heller ikke.
Så skifttede jeg til Internet explorer, men nu har virk.dk lukket for den adgang.

Når jeg vil logge ind på Nemid med Edge med nøglefil kommer flg fejlmelding:

Der opstod et problem med at udføre javascript i din browser. ...

Er der nogen, der har et bud på, hvordan fejl kan rettes ??
Avatar billede supportsiden Professor
20. maj 2021 - 09:35 #1
Har du hentet den nye Edge ? Ellers gør det !
Bruger du NemID Nøglefil ?
Hvis du har den nye, tjek dette :
edge://settings/content/javascript?search=javascript
Skal være tilladt
Evt. tilføj website til "Tilladt"
i NY Edge åbn og installer https://chrome.google.com/webstore/detail/nemid-n%C3%B8glefilsprogram/mbjoejbgakiicfllhcdilppjkmmicnch
Du skal evt. tillade Chrome webshop i den blå bjælke øverst
Det er vigtigt at du har det nyeste nøglefils program !
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2021 - 12:33 #2
prøv i edge at tømme cache-lager - der kan ligge gammelt gums som gør, at du ikke bruger nyeste svar til nets,
Avatar billede supportsiden Professor
20. maj 2021 - 13:00 #3
Eller du kan tillade NemID plugin i "inPrivate" mode - og så prøve fra inPrivate
Så burde der aldrig være grums
Avatar billede docduck Mester
20. maj 2021 - 13:17 #4
Jeg har snart været det hele igennem - uden held.
Dog får jeg nu en anden fejlmelding på virk.dk:

En integreret side på codefileclient.danid.dk siger
SyntaxError: Unexpected end of JSON input

Hvad mener Claes57 med cache-lageret  ?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2021 - 14:45 #5
i Edge <Ctrl><Shift><Delete> bringer dig direkte til "ryd browserdata" vindue.
kun hak i den nederste - cachelagrede billeder og filer
og klik på "ryd nu" - du må ikke have andre faneblade åbent imens, da disse sider så ikke får ryddet data.

<Ctrl><Shift><Delete> er en vedtaget standard, og virker også i chrome og firefox.
Avatar billede docduck Mester
20. maj 2021 - 15:55 #6
Så lærte jeg den genvej, tak.
Desværre gjorde det ingen forskel.
Får stadig fejlmelding som i #4
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2021 - 16:37 #7
så må du evt også slette 'Cookies og andre websidedata' på samme måde. Det vil dog rydde alle gemte adgangskoder, så du skal taste dem ind ved første besøg på dem (bank/offentlige osv men også diverse butikker)
Avatar billede supportsiden Professor
20. maj 2021 - 23:49 #8
Tag backup af  din nøglefil med nøglefils programmet
Afinstaller NemID udvidelsen fra Edge
Afinstaller selve nøglefils programmerne (gennem kontrolpanel - programmer og funkt)
Tøm cache i Edge for ALT
Nulstil Edge
Installer udvidelsen i Edge manuelt - brug linket fr #1
Installer ny-downloadet nøglefilsprogram - brug ikke noget du tidligere har hentet
Test
Jeg ved ikke om dette er forældet : https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/medarbejdersignatur/noeglefil/Pages/nnp-browsere.aspx
Prøv Chrome
Avatar billede docduck Mester
21. maj 2021 - 11:57 #9
Har nu prøvet som foreslået i #7 og i  #8.

'Det hjalp desværre ikke.

Jeg har den samme fejl på hjemmecomputeren.
Det må være en fejl hos NETS ??
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2021 - 12:24 #10
test med chrome og/eller firefox
Avatar billede docduck Mester
22. maj 2021 - 10:15 #11
Firefox fungerer,
Edge gør ikke. Får stadig fejlmelding som i #4
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2021 - 11:03 #12
så må du køre med FF til nets har rettet deres kode.