Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 20:30 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det for et hul?

Har købt og modtaget en S21.

Lige ved af skuffen til sim kortet, er der et andet lille hul. Tog fejl af det der er i skuffen og så det. Kom til at trykke ned i det forkerte. Vil derfor gerne vide om jeg kan have ødelagt eller skadet noget?
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 20:30 #1
Lige ved siden af skuffen...
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 20:38 #2
Har også et problem. "Enter SIM card PIN". Hvor finder man normalt det?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2021 - 20:46 #3
#2 Det finder du enten på det papir hvorpå dit sim kort sad da du fik det. Eller også på udbyders side på dit eget login. Her kan du se på pin og puk koder normalt.
Ved ikke om din telefon kan køre på 2 sim kort. Kan den ikke det kan det være et sd kort man kan sætte i for at få mere plads at gemme ting på.
Men alt dette bør stå i manualen til telefonen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. maj 2021 - 20:52 #4
Jeg har 2 skuffer det ene til simkortet det andet til ekstra RAM
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 20:59 #5
#2 Ok.

#3 Der er kun en skuffe.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 21:06 #6
Skulle have oprettet en tråd til hjælp til opsætning generelt.

Kan heller ikke finde ud af at tilføje Wi-fi. Jeg skriver navnet på netværket, men der er ingen steder et felt til password.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 21:08 #7
Skal jeg vælge en af disse?

WEP
WPA/WPA2-Personal
WPA3-Personal
WPA/WPA2/WPA3-Enterprise
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 21:09 #8
Den står på "Ingen".

Er også en der hedder Enhanced Open, men der er ikke et felt til password.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 21:14 #9
Har ingen ide om hvad jeg skal vælge. Kan ikke komme videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2021 - 21:19 #10
#7 Når du skal koble på den router der er hos dig med din telefon, skal du vælge den kryptering som den kører. Mit bud er WPA/WPA2-Personal, men kan jo ikke vide det 100%
På routeren står også adgangs koden normalt hvis ikke man har ændret den selv.
Der er typisk en label på den, med alle de oplysninger du har behov for.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2021 - 21:23 #11
Et eksempel på bagside af en router/modemfor evt at lede dig på vej.
https://fccid.io/png.php?id=3564513&page=0
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 21:28 #12
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Opgiver.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 21:34 #13
Jeg kan ikke kigge på bagsiden. der er sat FAST i skabet. der sidder en etiket foran på den. Det er alt. Der er ikke noget password.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 21:36 #14
Det er håbløst. Jeg springer det over for nu. Må kigge på det senere. Ved dog ikke hvordan, for har ingen ide om hvad jeg skal gøre. Og jeg har netop et abonnement baseret på wi-fi hjemme. Har ikke dat nok på den almindelige forbindelse til en måned.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 21:37 #15
Har så lige opdaget jeg ikke har noget kabel til overførsel af diverse fra den gamle mobil til den ny. Hverken ledningen der følger med i kassen. Eller den til opladning.

Det her er virkelig deprimerende. Et tæt på at fortryde jeg har købt den.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 22:00 #16
"Konfiguration er sat på pause. Venter på wi-fi".

Hvad er det for noget lort! Sætter sim tilbage i min S7.

S21 sælges.
Avatar billede Erik K Ekspert
12. maj 2021 - 22:04 #17
Hullet i skuffen er til at åbne skuffen med med den medfølgende nål.

Hullet ved siden af er et mikrofonhul - der skal nålen helst ikke sættes i.

Om du har beskadiget noget ved at prikke der, kan kun du konstatere, når du tager telefonen i brug.
Avatar billede Erik K Ekspert
12. maj 2021 - 22:40 #18
Du skal ikke skrive navnet på din router - routeren skal bare være tændt og med WiFi slået til..

Tag så din S21 > tryk på indstillinger > tryk på forbindelser > skub skyderen til højre, hvor der står WiFi > på næste side skubber du også skyderen til højre, så der står "Til" .

Nu vil telefonen søge efter tilgængelige netværk og du får vist dit eget netværk (+ måske en del andre). Tryk på det netværk, der er dit > på næste side indtaster du dit password til WiFi og trykker på tilslut.
Så skulle din S 21 være på dit netværk.

Indsæt dit SIM-kort - hvis du har en Google konto, vil du få melding om, at du har fået ny telefon og blive spurgt om du vil hente apps og indstillinger, som de er på din tidligere tlf. - sig ja til det.

Herefter sætter du ladekablet i tlf og sætter strøm på og så venter du, til den er færdig med at hente det hele ned fra skyen - det kan godt tage noget tid, alt efter hvor meget den skal hente.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 23:11 #19
#17 Tak. Alle tiders. Det har jeg sikkert.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 23:16 #20
#18 Den finder ikke det navn jeg selv valgte til netværket, da det blev sluttet til.
Den finder så et med et andet navn, den hele tiden viser mig. Så kunne godt virke som om det er den. Men password virker ikke. Har aldrig ændret det. Så enten er det ændret på anden vis. eller også er det ikke det rigtige netværk.

Ved ikke om det betyder noget der på et tidspunkt blev tilføjet en boks til boksen (ja, jeg aner desværre ikke hvad det handler om).

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 23:18 #21
Så jeg kommer ingen vegne. Venter fx. opdateringer for 800 MB. Bare fedt.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 23:22 #22
Har testet med diktafonen. Det virker. Men om jeg har skadet den ved jeg ikke. Syntes det lyder elendigt.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 23:29 #23
Jeg orker ikke mere. Er i dårligt humør. Går en tur i stedet.
Avatar billede Temco Professor
12. maj 2021 - 23:29 #24
Uden telefon.
Avatar billede Erik K Ekspert
12. maj 2021 - 23:56 #25
Det er altid godt at gå en tur, især uden telefon :-)

Hvis din S7 er koblet på dit WiFi, bør du kunne se på den, hvad netværket hedder og om det svarer til det, du får vist på S21.
Avatar billede Erik K Ekspert
12. maj 2021 - 23:58 #26
Hvis du har en PC, der er koblet på dit WiFi, vil du også kunne se navnet på dit netværk ved at holde musen over WiFi-ikonet i højre side af proceslinjen.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 00:21 #27
#25 WiFi er ikke tilsluttet. Fx. apps venter på wi-fi.

Jeg gav i sin tid selv et navn til min wi fi forbindelse. Det har jeg ikke ændret. den vises ikke. Er ikke imellem.

#26 Det har jeg ikke. Er en kablet stationær.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 00:22 #28
#25 Altså for at kunne opdatere apps.
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 00:46 #29
Har din S7 hidtil været koblet på dit netværk eller kun på mobildata?

Prøv evt at slukke for routeren - vent et minuts tid og tænd så for den igen.

Kontroller at WiFi er slået til på din router.

Måske dukker dit netværk så op.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 01:09 #30
S7 var koblet på begge dele. Vil prøve det du foreslår.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 03:27 #31
Det virker ikke.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 13:37 #32
Har forsøgt at kontakte udbyder, hvilket er lorte Waoo. Deres "kundeservice" er ikke-eksisterende. Ligegyldigt hvor længe man venter, er der ingen der tager telefonen. benytter man sig af muligheden for at blive ringet op, er der ingen der ringer. Det er håbløst.
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 13:52 #33
Lykkede alligevel efter mange forsøg at komme igennem. Problemet var hos dem. Ser ud til at virke nu!!
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 13:58 #34
De ringer alligevel tilbage. Gik bare så lang tid at jeg nåede at miste troen på det. Men der står selvfølgelig ikke skrevet nogen steder hvor længe der maksimalt må gå.
Avatar billede Erik K Ekspert
13. maj 2021 - 17:01 #35
Lykkedes det, at få din S21 på dit netværk og at.hente alle apps, så den er lige som din S7 så ud?
Når apps er installeret, skal du lige være opmærksom på, at f.eks e-boks, din mobilbank og andre, der kræver nemID, skal tilmeldes på den nye tlf. Af sikkerhedsmæssige grunde, kan disse oplysninger ikke automatisk overføres
Avatar billede Temco Professor
13. maj 2021 - 17:22 #36
Wi-fi funger nu. Så har både fået opdateret telefonen og opdateret apps.

Der kommer til at gå dage før den ser ud som min S7. Nogle apps kan jeg af en eller anden grund ikke logge på, selv om jeg bruger samme oplysninger som før. Flere apps hvor jeg har betalt for at slippe for reklamer, har igen reklamer. Visse ting kan jeg ikke få tilbage på telefonen, fordi jeg ikke kan koble dem sammen (hverken trådløst eller med kabel). Og noget har jeg ikke backup af og må derfor - i det omfang jeg orker det - gendanne manuelt.

Så der er noget at bøvle med. Men skal nok få styr på alt det.
Avatar billede Temco Professor
14. maj 2021 - 20:50 #37
Ang. det oprindelige spørgsmål.

Fandt for et par dage siden dette: https://www.ifixit.com/News/32804/why-you-cant-really-damage-your-microphone-port-with-a-sim-eject-tool