03. maj 2021 - 21:13Der er
14 kommentarer og 4 løsninger
Oprettelse af mail på ny Samsung mobil
Da min gamle Samsung Galaxy A5 mobil lige er stået af, har jeg nu fået en ny Samsung Galaxy XCover 5. Jeg har YouSee som udbyder og det virkede fint på den gamle, men så er det problemerne kommer ved opsætningen på den nye mobil.😕☹ Det virker fuldstændig kludret. Der er tale om en POP3 konto. Håber at nogen kan hjælpe mig med at løse dette irriterende problem.
Nu har jeg fået opsat mailprogrammet så det virker, men på min gamle mobil kunne jeg komme ind på YouSee´s side hvor jeg kunne blokere alle de forbandede uønskede mail via YouSee´s spamfilter. Der var en måde at komme ind på men den er desværre ikke til at finde- Det er nok mig der kludrer i det, men jeg kan ikke tro at muligheden er fjernet. Jeg mener at jeg dengang kontaktede YouSee, og fik ad den vej løst problemet. På en computer er det lettere. I Windows 7 gik det som smurt, men i Windows 10, er det straks lidt mere besværligt - der kræver det faktisk, at man fjerner "mail and communications appen vha. Power Shell.
Jeg bruger webmail, lige som på den gamle mobil, men det er siderne i de to links jeg ikke kan komme ind på, med den nye telefon. Der var også problemer med den gamle telefon men de blev løst - jeg husker bare ikke hvordan.
#3 Jeg har oprettet spamfiltret på min pc, men dette virker ikke på telefonen - heller ikke på den gamle.
For ikke yderligere at oprette et spørgsmål, vil jeg høre om noget ved hvordan man "hard resetter" med nye mobil Samsung Galaxy XCover 5 Enterprise. Jeg har været inde på YouTube, men uden held. Der var noget, men det var ikke nogen succes:-(
Du resetter: Gå til "Indstillinger" Her vælger du "Backup og nulstil". Vælg "Nulstil til fabriksstandard" Tryk på "Nulstil enhed" Husk at lave en sikkerhedskopiering af dit indhold, inden du nulstiller din mobil. Tryk på "Slet alt"
Jeg forstår ikke helt dit problem mht spamfilter. Af det ene af dine links fremgår det, at du har 12 mails liggende i spammappen, så det virker da
Når du modtager en mail som du anser som spam, så åben den og tryk på de tre lodrette prikker og vælg spam - så ryger efterfølgende mails fra den afsender i din spammappe.
De 12 mails der ligger i spammappen er på computeren (klippet er lavet med Windows klippeværktøj) De andet klip er også fra computeren og viser et lille antal af blokerede mail. Problemet er at jeg ikke kan komme ind på disse sider med mobil - det er faktisk der problemet ligger. Jeg kan simpelthen ikke markere de uønskede mail, eller blokere afsendere af mails. Hvad angår "hard reset" drille dette også stadig.
Kan du ikke se præcis det samme i dine mapper på både tlf og pc? Hvis ikke du kan det, så prøv på din tlf: Indstillinger - konti - tryk på din mail og aktiver synkronisering, hvis den er deaktiveret.
På tlf kan du sætte fremtidige mails i spamfilter efter min ovenstående vejledning.
#9 Synkronisering er aktiveret. På siden hvor der står at der befinder sig 12 mails i spammappen, gælder dette kun for pc´en men på telefonen optræder netop disse mails. Hvis bare jeg dog kunne komme ind på siden på telefon, som jeg legende let kan på pc´en så ville jeg også kunne markere dem som spam.
Har du aktiveret synkronisering på din tlf, som jeg beskrev tidligere? Ligger de 12 mails som på pc ligger i spammappen i din indbakke på tlf? Hvis ja, kan du følge min tidligere sendte vejledning om flytning til spam. Mht reset - hvorfor vil du resette? Hvis du vil, hvad sker der, når du følger min vejledning?
Svar på sidste spørgsmål først: et adskillige forgæves forsøg lykkedes det til sidst at resette telefonen. Grunden til jeg ønskede at resette den, var at jeg allerførste gang havde accepteret en hel masse skrammel fra Samsung i form af Samsung browser, og alt det de gerne vil have deres snude i.
Så til første spørgsmål: Ja alle 12 spammails lå i telefonens indbakke. Hvis jeg havde kunnet komme ind på YouSee side (dem der vises i de to links) ja så havde kunnet markere disse mails som spam, og havde også kunne blokere diverse "saftige" mails med alskens tilbud om "personlige" ydelser osv osv. men det er jo netop problemet at jeg ikke kan komme derind.
Hver gang jeg på min pc få nogle mærkelige og tydeligvis fupmails så går jeg ind på YouSee´s side under YouSee mail og klikker mig frem til de to sider der vises i de to link jeg har indsat. Derefter kopierer jeg afsenderen mailadresse og sætter den ind i "blokerede mails". Der er også mails der i og for sig er uskadelige; f.eks. fra firmaer jeg har handlet hos, det er disse der ryger i spammappen. Dette kan jeg bare ikke gøre på telefonen da jeg ikke kan komme ind på den pågældende side hos YouSee.
Ja, alt det skrammel man får med, når man køber Samsung, kan jeg godt forstå, at du vil af med :-) - Det problem har man ikke på en Nokia - de lægger intet på tlf udover styresystemet - det var en af grundene til, at jeg fravalgte f.eks. Samsung.
Har du prøvet, at synkronisere din mail på telefonen?
Den anvisning jeg gav dig omkring markering af spam er en noget nemmere løsning end den du bruger. Det er noget af en omvej med åbning af hjemmeside, kopiering af mailadresse osv., så det kan jeg ikke anbefale.
Kunne du flytte spammailene fra indbakken på din tlf med min anvisning?
Det lykkedes👍 Under indgangen til YouSee mail kom den sædvanlige side frem, MEN øverst i højre hjørne er der tre prikker - dem klikkede jeg på. derefter kom et vindue op med syv muligheder. Ud for det sjette er et felt "standardwebsite" hvori man kan sætte et flueben. Det gjorde jeg på og nu kom siden jeg ønskede,
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.