Avatar billede laus Nybegynder
20. maj 1999 - 13:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows-Netscape-McAfee-bug?

Er der nogen der kender en konflikt mellem Netscape 3.0 (Gold) og MacAfee 4.0x i windows NT-netværk med win95 på arbejdspladserne? Win95-maskinerne brager ned på stribe!
Dokumentation? Løsning?
Avatar billede boa Nybegynder
20. maj 1999 - 13:12 #1
Jeg kender ihvertfald til et problem med McAfee 4.0 i Netware 4.11 miljø.
Det hele kokser totalt, hvis de mappede drev ikke er undtaget i McAfee.

Men hvordan udmønter det sig - når du starter en scan på en WS?
Avatar billede laus Nybegynder
20. maj 1999 - 13:31 #2
Problemet kommer ikke i forbindelse med aktiv scan men ved almindelig brug - dvs. med Vshield kørende i baggrunden. Netscape-brugere kan f.eks. ikke bruge højre musetast uden at l..... klapper ned med en ulovlig handling - sidste nyt er at Word tilsyneladende også opfører sig underligt!
Hopper offline nu-kigger senere!  laus
Avatar billede boa Nybegynder
20. maj 1999 - 13:39 #3
Nå, jeg vover pelsen og hakker svar af - så må du afvise det, hvis det ikke dur:

1)
Exclude hvert enkelt mapped drev i McAfee på hver enkelt arbejdsstation.
Prøv bare med en enkelt i første omgang
Der er jo som regel ikke nogen anledning til at almindelige brugere skulle kunne scanne på serveren.
Og hvis I alligevel kører med Netshield for NT på serveren (?), er den jo overvåget.

2)
Ellers opgrader jeres Netscape til nyeste version.

Jeg kan ikke umiddelbart hos hverken McAfee ell. Netscape finde nogen dokumentation for problemer i "samspillet".
Avatar billede boa Nybegynder
20. maj 1999 - 13:39 #4
Jeg skulle jo hakke SVAR af  :))
Avatar billede boa Nybegynder
20. maj 1999 - 15:55 #5
Jeg sidder ikke på mit job nu, men jeg har lige sat mig og genopfrisket lidt i McAfee'en:
Gå ind i McAfee VirusScan Central på arbejdsstationen.
Klik "Vshield", og så tabben "Exclusion" - så er det bare at gå i gang med at exclude mappede drev - det eneste, der ikke skal excludes er se'fø'li' lokale drev.
Hvis du bruger "Add" og derefter "Browse" går det stærkt.
Hak både "Include subfolders" , "File scanning" og "Boot sector scanning" af i første omgang. Bagefter kan du jo evt. eksperimentere med at sætte dem tilbage en efter en. Men der er jo ikke rigtigt noget behov, hvis I som sagt kører med Netshield.
Jeg er næsten 100% sikker på, det vil løse dit problem.
Avatar billede laus Nybegynder
22. maj 1999 - 13:38 #6
BOA, jeg har lært rigeligt af dit svar til at acceptere det - men jeg venter til efter pinse med at afprøve det!
Virker det ikke, kommer jeg med et nyt spørgsmål. Godt tænkt- havde ikke tænkt i mappede drev. Takker og betaler!
Avatar billede laus Nybegynder
22. maj 1999 - 13:39 #7
Bingo!
Avatar billede boa Nybegynder
22. maj 1999 - 13:47 #8
Takker selv :)

Hva' pokker, kører du ikke på arbejde i pinsen ??  ;)

Gi'r du en tilbagemelding her, hvis det virker?
Avatar billede laus Nybegynder
22. maj 1999 - 15:08 #9
Nej og ja!  :-D
Avatar billede laus Nybegynder
31. maj 1999 - 19:39 #10
BOA for president (MED praktikantret!)
DET VIRKEDE - undskyld råberiet!
:-DDDDDD    laus