Avatar billede ErikHg Ekspert
06. april 2021 - 16:51 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Ingen meddelelser modtaget fra eksperten siden fredag 1. april.

Der er opstået et problem - siden 1. april har jeg ikke modtaget én eneste såkaldt notifikation/meddelelse fra Computerworld/eksperten.dk.
Jeg har ellers indstillet modtagelsen til en masse emner; styresystemer, hardware osv osv. Jeg har en stationær, en bærbar og en mobil, men på ingen af dem kommer der noget fra eksperten i indbakken. Jeg kan sagtens modtage mail fra andre afsendere. Jeg har YouSee som udbyder og har været ind for at kontrollere om jeg ved en fejl skulle have blokere for eksperten, men det er ikke tilfældet. På den stationære og den bærbare er der installeret Outlook 2019.
Styresystemet er Windows 10 og antivirus programmet er Norton 360

Mvh.
Erik Hg
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2021 - 16:58 #1
Du er ikke den eneste, jeg får heller ikke beskeder! også  YouSee.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2021 - 17:01 #2
Jeg få besked gennem min Gmail uden problemer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. april 2021 - 17:05 #3
Min gmail fejler heller ikke noget... - mon Yousee har blokeret?? - tjekket spam-postkassen?

Jeg har i øvrigt noreply@computerworld.dk føjet til som kontakter, for at undgå spam-postkassen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2021 - 17:10 #4
Der er ingen Computerworld Notifikationer  i min Spamfil mappe.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2021 - 17:11 #5
Jeg modtager notifikationer.

MXHotel
Avatar billede INK Ekspert
06. april 2021 - 18:02 #6
På visse lokaliteter er der fejl på YouSee mailservere, især gamle konti. Check YouSee driftsinformation på din adresse.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2021 - 18:16 #7
#6 Jeg bruger Yousee webmail og har ikke problemer med mail fra denne. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. april 2021 - 18:18 #8
Jeg har haft YouSee siden december 2013 og blev bruger på eksperten i 2014 og der har aldrig været problemer; der er dagligt kommet en masse meddelelser fra eksperten. Jeg har selv skrevet knap 200 spørgsmål og deltaget i næsten 3800 spørgsmål fra andre brugere. Derfor er det meget mærkeligt, at der fra den ene dag til den anden lige pludselig ikke kommer nogen meddelelser ind. Som sagt kommer der adskillige meddelelser fra andre afsendere hvert døgn.
Jeg har været inde på YouSee for at tjekke der, men alt er som det plejer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2021 - 18:31 #9
Som det kan ses her ingen Notifikationer siden 01/04-2021
https://ibb.co/bPgyRyS
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2021 - 18:56 #10
jeg har en yousee-adresse kun hertil - det er heller intet efter 1. apr. Deres server må have blokeret.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. april 2021 - 19:13 #11
Jeg har lige ringet til YouSee - men det var uden for deres åbningstid, og så er man jo lige vidt.
Avatar billede INK Ekspert
06. april 2021 - 20:25 #12
YouSee driftsinformation kan checkes her.
https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2021 - 20:31 #13
#12 Super.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. april 2021 - 21:03 #14
Eneste fejl Nummeroplysning har ikke virket længe.
https://ibb.co/tHhGsZX
Avatar billede INK Ekspert
06. april 2021 - 21:18 #15
#14
Hos en "kunde", der har haft problemer med sine YouSee mails i længere tid stod der endvidere problemer med mails. Jeg gætter på YS har problemer med en stribe gamle servere. Ville tidligst være løst medio april.
Foreslår du ringer til YS og går dem på klingen. Den YS supporter vi talte med var udmærket klar over problematikken.
Hvis man kan gå på webmail og se aktivitet der, så er det nok et andet problem.
Avatar billede milter Ekspert
06. april 2021 - 21:19 #16
Jeg kigger lidt med her nu. Jeg har også et abonnement hos YouSee og har ikke set nye spørgsmål på comuterworld.dk/eksperten siden dette, dvs. siden 16:51. Er der nyere?
Avatar billede INK Ekspert
06. april 2021 - 21:28 #17
#16
Nej, ikke hos mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2021 - 21:52 #18
16:51 er sidste tråd her også
Avatar billede milter Ekspert
06. april 2021 - 22:20 #19
Jeg har lige checket mine mails i Thunderbird, inklusive nogle slettede i Papirkurven, som går tilbage til 31. marts. Heller ingen mails om nye indlæg i spørgsmål, jeg deltager i efter 1. april, selv om jeg ved manuel check kan se, der er nye indlæg efter 1. april. De to indlæg her fra "ink" og "220661" er heller ikke dukket op.

Menuen "Notifikationer" her på siden virker dog.
Avatar billede milter Ekspert
06. april 2021 - 22:24 #20
Det er tilsyneladende hårdt at være YouSee lige nu :-)

https://www.bt.dk/forbrug/seerstorm-mod-yousee-nedbrud-midt-i-champions-league
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2021 - 08:52 #21
36 minutter hos yousee - den kunne de ikke løse, så jeg flytter mail herinde tilbage til min anden konto. Lader dog yousee blive hængende i mit mail-program, så jeg opdager, hvis der pludseligt er hul igennem (jeg kan sende mail fra web-kontoen, men min webmail er helt tom (også for sendte mails!)
Avatar billede mullegumse Novice
07. april 2021 - 10:06 #22
Hvor læser jeg jeg løsninger
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. april 2021 - 10:07 #23
Jeg har også skiftet mail-program til min Windows live konto.
Selv om jeg allerede i dag har modtaget mange mail på min YouSee blot ingen fra Computerworld, Er så spændt på om der så kommer svar herfra!
Avatar billede INK Ekspert
07. april 2021 - 10:18 #24
#3 er en god pointe!
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. april 2021 - 10:32 #25
Jeg har lige haft fat i YouSee´s support. Medarbejderen der, prøvede forskellige ting, men problemet optræder stadig. Jeg har i dag 7/4 modtaget mails fra flere adresser, men ikke fra computerworld/eksperten.dk Medarbejderen sagde at fejlen må ligge hos Computerworld, da der jo ikke er problemer med mails fra andre afsendere - dette lyder jo egentlig også rigtigt.

Jeg har modtaget nedenstående besked fra CW.

Notifikationer fra Eksperten
Hej Erik,

Jeg har gravet ned i vores mailudsendelser, og kan se at vi har sendt notifikationer til dig på mailen xxxx@xx.dk,
(min mail) også efter d. 1 april. Har du tjekket om vores mails er endt i din spam mappe?

mvh Peter

Hej igen Erik,

Ved nærmere undersøgelse, så kan jeg se at vi har fået et såkaldt bounce/fejl fra din email udbyders server, som vi startede med at få sent d. 1 april. Vi får følgende besked tilbage fra din email udbyder hver gang vi prøver at sende dig en email:

"CLIENT HOST rejected: IP_IN_CIDR"

Du skal derfor hive fat i pc.dk som er din email udbyder og gøre dem opmærksomme på problemet, og få dem til at løse det.

God dag,

mvh Peter

Efter denne besked var det at jeg kontaktede YouSee, men desværre uden held :-(

Jeg håber at problemet snart bliver løst, hvor end fejlen ligger.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. april 2021 - 11:23 #26
HURRUA HURRA - Siden  klokken 10:59 i dag 7/4 er der nu komme omkring 15 mails i min indbakke fra Computerworld/eksperten.
Hvad der har været i vejen er jo svært at sige, men det virker.👍😊😊😊
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. april 2021 - 11:27 #27
Der sker underlige ting!!!
Efter jeg skiftede til min Microsoft konto skete følgende, jeg startede en ældre  Acer Computer op og derpå kom der 1' Mail fra 220661 som var sendt i går 06/04 og kun den ene?????
https://ibb.co/SJkT338
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. april 2021 - 11:28 #28
Jeg ved egentlig ikke hvilket bedrag der skal markeres som løsning, for vi er jo flere der har haft samme irriterende problem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. april 2021 - 11:37 #29
#37
Ja underlige ting - det tør antydes.
Hvad årsag var, det må vist stå hen i det uvisse.
Det minder om spørgsmålet "hvem kom først - hønen eller ægget?"
Avatar billede milter Ekspert
07. april 2021 - 11:48 #30
Også jeg modtager nu igen mails fra Computerworld.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2021 - 12:19 #31
#28 Jeg tænker fejlen har ligget på eksperten og de har fået fixet det. Jeg havde for år tilbage samme problem og det rettede sig da jeg skrev en intern besked til coadmin.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. april 2021 - 12:50 #32
Det er også min formodning - da jeg kontaktede YouSee bad medarbejderen mig om at sende en test mail, for at se om der kom svar derfra, og det gjorde der. Jeg vidste også med sikkerhed, at jeg ikke havde blokeret mail fra eksperten.dk.
Det er under alle omstændigheder godt, at fejlen blev rettet, så de ramte brugere igen modtager mails fra eksperten :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2021 - 14:12 #33
#32 Ja vi må håbe alle får mail nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2021 - 14:13 #34
Jeg får stadig mail fra Eksperten på Gmail😊
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. april 2021 - 15:12 #35
#28
RETTELSE Jeg kom i farten til at skrive "bedrag" - der skal naturligvis stå "bidrag".
Der står som overskrift i dette spørgsmål "fredag 1. april" der er sneget sig en fejl ind her, idet 1. april faldt på en torsdag.
Det var så to "fejl 40" fra min side.😜
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. april 2021 - 16:08 #36
#28 Du løste det jo selv elle det blev løst automatisk så Dig selv!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2021 - 16:15 #37
#36 Helt enig :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. april 2021 - 16:22 #38
#36
Det hjalp jo trods alt også, at der var andre der meldte ud, at de havde samme irriterende problem som jeg selv, men det var godt at det nu igen kører som det skal :-)