Avatar billede riec Novice
31. marts 2021 - 18:45 Der er 5 kommentarer

Minicomputer

Jeg kører billedserier i SuperBrugsen, Rema1000 og Lokalcenteret, der hvor jeg bor. Jeg bruger PowerPoint. Til at styre monitorerne har jeg nogle klodsede, gamle computere, men er ved at undersøge markedet for minicomputere, der kan fæstnes bagpå monitorerne.

1. Har nogen erfaringer i dette?
Jeg har set på NV_1041 Lenovo Thinkcentre M92
og Minix Neo U1MINIX NEO U9-H - digital multimedie-modtager.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2021 - 20:55 #1
Det er så også lidt til, hvad du vil. Lenovo er nok windows, mens minix er android.

Det kunne nok være optimalt (?), hvis du så kunne styre billeder hjemmefra. Så evt en android med sim-kort, så du kunne logge ind og sende nye billeder.
Nok lettest at finde software til windows, men hvis den kunne 'ringe hjem' en gang hver anden dag og blive opdateret?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
31. marts 2021 - 21:02 #2
du kunne overveje at anvende en Raspberry Pi

https://raspberrypi.dk/
Avatar billede riec Novice
01. april 2021 - 00:04 #3
Tak skal I have.

Jeg har lige et par spørgsmål (jeg fylder 80 næste gang, og min hjerne er ikke, hvad den har været, selvom jeg følger med - sådan er livet)

1. Hvis jeg køber en minix android med sim-kort, skal der så ikke mere til at logge ind og skifte billedserierne? Jeg har en almindelig PCer med Windows 10. Jeg læser det, som om der også skal software til?

2. Hvis jeg køber en Lenovo til windows, skal der software til, kan jeg læse.

Jeg har hele tiden drømt om at kunne styre det hjemmefra, men har troet, det var umuligt.

3. Jeg har været inde og se på Rasberry Pi, det tror jeg overstiger, hvad jeg kan. Det ser ud til, jeg selv skal bygge et eller andet.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
07. april 2021 - 11:49 #4
Har du overvejet
https://dakboard.com/site

Køb et par raspberry pi og sæt slide show af billeder op på det. Så kan du styre det hjemmefra.
Avatar billede riec Novice
07. april 2021 - 20:38 #5
Tak for rådet.