Avatar billede Johan MacLassen Juniormester
31. marts 2021 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fryse en figurplacering på skærm.

Hej

Jeg har et ark med en mange rækker, hvor der i C4-CXX løbende er "overskrifter" som skal linkes til fra tilsvarende overskriftgenveje i kolonne A4-A20.

Jeg vil gerne at Række 3 er frosset - det er ikke noget problem! men ville egentlig gerne at min links i A4-A20 ikke forsvandt når jeg scroller - så tænkte at indplacere dem som figurer, men kan jeg placere dem i A4-A20 området og fryse dem så de ikke rykker sig når jeg scroller - der er intet andet i A4-AXX

Evt. en anden løsning: - er dog ikke interesseret i først at start de egentlige rækker under række 20, eller at de første 17 rækker (4-20) er frosset med overskriften.
Avatar billede ebea Ekspert
31. marts 2021 - 13:14 #1
Er det ikke lidt selv modsigende, at du skriver
"er dog ikke interesseret i først at start de egentlige rækker under række 20, eller at de første 17 rækker (4-20) er frosset med overskriften"

og så vil du have frossen de første 17 rækker!

Hvordan havde du forestillet dig at scrolle, hvis ikke det skal ske under de frosne rækker! Og hvor skal de være de frosne rækker, hvis ikke de skal være synlige (for at se Links)?
Avatar billede Jan K Ekspert
01. april 2021 - 16:20 #2
Som jeg læser dit spørgsmål, vil du gerne fryse A4 til A20, men ikke de samme rækker i de øvrige kolonner. Hvis det er korrekt forstået, er det ikke muligt.
Avatar billede Johan MacLassen Juniormester
01. april 2021 - 16:37 #3
Hej Jan - det havde jeg på fornemmelsen - men kan man indplacere en figur eller billede (skal fungere som link), under de den frosne række som ikke flytter sig når man scroller? - placeret i samme område om A4-A20?
Avatar billede jens48 Ekspert
01. april 2021 - 22:29 #4
Ikke en særlig elegant løsning, men kunne du ikke gentage dine links i A24:A40, A44:A60 osv? Så ville et sæt links altid være synligt selv om du scroller nedad.
Avatar billede Jan K Ekspert
03. april 2021 - 15:49 #5
Et billede kan være låst til en celle eller placeret frit i arket. Under alle omstændigheder vil det flytte med, når du scroller.