Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 18:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Advarsel mod Paragon software

Jeg har købt Linux File Systems for Windows  fra Paragon.
Jeg installerede og indsatte mail og kode, men da jeg ville aktivere fik jeg besked om, at for at aktivere, skulle jeg først oprette en konto,med forskellige oplysninger, (så de kan sende mig reklamer om deres produkter.)
Jeg er rasende, det er groft uforskammet. Jeg vil aldrig mere købe noget fra Paragon.
https://ibb.co/74rdFrG
Avatar billede INK Ekspert
21. marts 2021 - 19:51 #1
Hvis du geninstallerer programmet eller vil flytte til en ny pc kan/skal du reaktivere ved at logge ind på kontoen. Det er vel en ok service?

Efter oprettelsen kan du formentlig takke nej til nyhedsbreve m.m.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 20:03 #2
Jeg kan godt installere programmet, men kan ikke aktivere det uden at oprette en konto. Jeg har aldrig før været udsat for sådan et krav.
Det er uacceptabelt, og jeg har derfor afinstalleret programmet.
Paragon er værre end Google, som trods alt ikke tager betaling for at stjæle ens personlige data.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2021 - 20:31 #3
Jeg kan sgu godt følge dig i din harme.
Det er igen pengegriskheden der viser sit grimme fjæs. Jeg har selv købt programmer til download, men har aldrig været ud for det du beskriver.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2021 - 20:56 #4
#3
Nej det har jeg heller ikke. Nu er det et solo program, så der er ikke mulighed for det
almindelige lusk med flueben i automatisk fornyelse til fuld pris, som du jo også selv kender. TotalAV f.eks. har sendt mig en masse mails, siden jeg forlangte, at blive taget af krogen, hvor de fortæller mig (med mit fornavn) hvor gerne de vil hjælpe mig,
og hvor meget forfærdeligt jeg udsætter mig for. Er det ikke kært, at de er så ivrige efter at gøre så meget for at hjælpe mig?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2021 - 21:22 #5
Jo, det er sgu kært at de er bekymrede. Det eneste de bekymrer sig om, er hvordan de med alle kneb kan narre penge ud af folk.
Man skal altid være på vagt, ikke kun når man har købt et download-program, men også når man downlader et "freeware" program, for der dukker ofte et "godt" tilbud op, om at købe pro-version, for denne er meget bedre, påstår de. Der er mange faldgruber  og det er det som firmaerne udnytter. Det gælder dog ikke alle firmaer.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. marts 2021 - 22:31 #6
Microsoft er de bedre?
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2021 - 12:53 #7
Nej det er nogenlunde samme kedelige kaliber med Microsoft. Ved installation af Windows 10, kommer en masse "tilbud" om man skal oprette en MS konto, og alt mulig andet. Det er tydeligvis kun for at kunne snage i hvad brugerne foretager sig.
Det groveste eksempel vedr. Microsoft var dog i 2015, hvor Windows 10 nærmest blev tvangsinstalleret på maskiner med Windows 7 (og formentlig også Windows 8/8.1)
Der er mere reelt at brugerne aktivt skal tilvælge end aktivt fravælge, for når der på forhånd er sat flueben i feltet ud for tilvalg/accept, ja så over ser man som bruger dette, og det er jo også det der er meningen - det er ufint af producenterne, at anvende denne form for forretningsetik - det tangerer bondefangeri.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2021 - 14:05 #8
#7 Ja det gør det. Jeg bruger konsekvent det modsatte af hvad Microsoft anbefaler når jeg installerer fra bunden af. Og som det første når pc er startet op med ny installation fjerner jeg det jeg kan med Powershell.
Det giver en dejlig tom program liste hvor det stort set kun er Windows mapper der er synlige. Resten er bare væk😊
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2021 - 15:21 #9
Jeg bruger også Poweshell. Alt det skrammel, der desværre følger med skal bare fjernes.

Jeg anvender dette link når det er nødvendigt:

https://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-built-in-apps-and-how-to-reinstall-them/

Efter fjernelsen er det en hel fornøjelse👍👍👍
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. marts 2021 - 20:04 #10
Jeg synes i øvrigt at det var med Windows 10, det løb helt løbsk med alle de " gode tilbud" der er inkluderet i dette styresystem. Windows 8/8.1 havde jeg kun installeret i en kortere periode, for da jeg havde set hvor skørt det var bygget op, gik jeg tilbage til Windows 7.
I Windows 7, var der heller ikke alt det unødvendige skrammel, som man under installation skulle enten acceptere eller ikke acceptere. Det er netop det man skal med Windows 10, og efterfølgende gå ind i Powershell og fjerne det meste én gang for alle, for det er simpelthen møgirriterende at have på computeren.
Men der er da godt der findes sider, der viser hvordan man udfører disse "cowboy tricks".
Det er sikkert bare ikke alle, der tør give sig i kast med dette, og det er der heller ikke noget at sige til.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2021 - 17:37 #11
Takl for jeres indlæg. 😊