Avatar billede 1Dorte Guru
09. marts 2021 - 12:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløs hotspot på telefon virker ikke.

Hvordan får jeg mit portabelt hotspot til at virke?
Det har virket tidligere. Min børn bruger det jævnligt, da de ikke har mobildata på deres mobiltelefoner. Men nu virker det ikke.

Når jeg slår wi-fi fra og hotspot til, har min børn tidligere automatisk kommet på min telefons hotspot. (Første gang indtastede vi naturligvis en kode).
Nu kan mine børns telefoner ikke finde min telefons wi-fi. Da jeg har prøvet på begge mine børns telefoner, går jeg ud fra, at det er min telefon, som er problemet.

I indstillingerne for portabelt hotspot står:
SSID: Redmi 9
Jeg kan vælge mellem
A. Sikkerhed WPA2-Personal (der er naturligvis en kode, som mine børn skal bruge)
B. Ingen sikkerhed.
Jeg vil naturligvis helst køre med sikkerhed, men selv om jeg prøver med ”ingen sikkerhed”, virker det hellere ikke.

Jeg kan også vælge mellem "Vælg AP-bånd".
A. 2,4 GHz-bånd
B. 5,0 GHz-bånd.
Jeg kender ikke til forskellen. Begge dele er prøvet.

Jeg har naturligvis forsøgt at genstarte både min egen og mine børns telefoner.
Vi har søgt efter Redmi 9 på mine børns telefoner, men de kan stadig ikke finde min telefon.

Min telefon: Xiaomi Redmi 9

Håber der er en, som kan og vil hjælpe mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. marts 2021 - 13:43 #1
skift SSID fra "Redmi 9" til fx dit telefonnummer uden mellemrum.
Det kender dine børn, og der logger de sig på (du kan genbruge adgangskoden - men børn skal taste den ind en gang mere)
Du SKAL bruge wpa2 sikkerhed.
Du vil helst 2,4GHz - dels er der flere enheder, der kan det, og dels er rækkevidden længere.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
09. marts 2021 - 13:47 #2
Ved ikke lige hvordan det er på Xiaomi Redmi 9.
Men på Iphone aktivere man internet deling.
Hvis Wifi er tændt kan enheder forbinde via det.
Hvis blootooth er tændt kan enheder forbinde via det.

Mon ikke det er samme måde på din.
Med andre. Lad dit Wifi være tændt.
Avatar billede Mikael Ekspert
09. marts 2021 - 14:57 #3
Nu kender jeg ikke lige den mobil.
Men på min Huawei skal både Mobildata OG Hotspot være slået til.
Men Wifi slukket.

Du har vel ikke fået slået mobildata fra ??
Avatar billede 1Dorte Guru
09. marts 2021 - 15:20 #4
#1 - det er lykkes på den ene (har ikke lige haft tid på den anden søns telefon). Der er ingen mellemrum i SSID, men ellers har jeg blot gjort som før.
#3  - det er det samme på min telefon, men jeg har haft mobildata slået til hele tiden.

Mine søns telefon har ikke slået bluetooth til.

Tak for hjælpen.