Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2021 - 13:46 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

google popup

Hver gang, jeg søger på nettet, kommer der en popup fra  google.
"før du går videre"  hvor jeg skal acceptere, for at kunne komme videre.
Det er virkelig irriterende, ikke mindst fordi, man ikke bare kan gå tilbage, for så står den popup bare med drejende ventepil. Er der noget man kan gøre?
https://ibb.co/mNmhmkh
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2021 - 14:02 #1
google vil meget gerne have, at du har en konto, og logger ind, så kan de placere annoncer direkte på/til din profil. De genere mest muligt indtil du bryder sammen, og opretter en profil.
Avatar billede klaudi Ekspert
28. februar 2021 - 15:25 #2
Klik på se mere og rul ned og accepter, og hvis du har et oprydnings program som fjerner cache så skal du udelukke cookies fra google, så burde der ikke komme denne besked før du får fjernet googles cookies!
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2021 - 17:17 #3
#1 det er grotesk. google begyndte vist fredelig, uden spekulation om at udnytte brugerne, men nu udøver de terror for at få endnu mere magt og penge.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2021 - 17:20 #4
#2 Jeg har ccleaner, men der ligger google .i cookies to keep.
Avatar billede klaudi Ekspert
28. februar 2021 - 19:11 #5
Har du både www.google.dk og google.dk, hvis ikke så prøv det.
Jeg har os www.google.com og google.com
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2021 - 19:29 #6
#5 Jeg bruger google gennem Firefox. Når jeg prøver de 2 links, er der ingen forskel.
Avatar billede klaudi Ekspert
28. februar 2021 - 19:57 #7
Det var nu os cookier som skal gemmes i ccleaner 🙂
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2021 - 20:25 #8
Har du samme problem i Edge?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2021 - 21:17 #9
#8
I Edge ? Microsoft bruger vel ikke Chrome. :-)
Avatar billede klaudi Ekspert
28. februar 2021 - 21:29 #10
Jojo den nye edge kører med chromium motor!
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2021 - 22:11 #11
Edge er endnu værre. Først skal jeg acceptere Microsoft, for at åbne.
Når jeg så f.eks vil ind på Saxo bøger, kommer Bing frem, og så skal jeg også acceptere den. Og jeg bryder mig ikke om Edge.
Avatar billede KHN Guru
01. marts 2021 - 06:40 #12
Du kunne skifte til anden søgemaskine der ikke sporer dig på samme måde som Google, så er du ude af problemet.
Men vil du absolut bibeholde Google så kan du tilføje et add-ons kaldet:
I don't care about cookies.
Selv bruger jeg dette som opstart i browser: https://start.duckduckgo.com/
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. marts 2021 - 08:16 #13
Jeg forstår ikke rigtigt hvor der skulle være problemer med Microsoft Edge?
er det fordi det er noget nyt og man hellere vi bruge noget fra før?
Det svarer jo nærmest til at man ikke vil have en ny bil " Den kan for meget"
Jeg syntes at Edge kan rigtigt mange ting! Her blot nogle af dem.
Sådan bruger jeg Edge.
https://ibb.co/H7448v2
Og fra Ny Værktøjslinje.
https://ibb.co/M70QxzJ
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2021 - 08:36 #14
Edge kan nogle ting (jeg har skiftet søgemaskinen til google - har slettet bing som søgemaskine), og jeg deler mine data med microsoft og google - min primære browser.
Jeg har så stadig chrome også. Nogle gange søger jeg fx ting efter et billede, og i chrome kan man søge på lignende billeder - det kan edge ikke, da den ikke har adgang til googles database.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2021 - 12:41 #15
#12 DuckDuckgo  finder kun hvad der søges efter, på Engelsk. Og så er det jo ikke altid de samme sider. Men tak for linket.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2021 - 12:46 #16
#13 Jeg siger ikke, at der er problemer med Edge, jeg foretrækker bare Firefox.
Og når Edge kræver dobbelt accept, er det jo ikke bedre.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2021 - 13:50 #17
Jeg kan forstå, jeg må opgive at fjerne den Chrome popup.
Men tak for alle jeres indlæg. 😊
Avatar billede f-arn Guru
02. marts 2021 - 15:38 #18
Installer Ublock Origin i Firefox og læg dette ind som filter.

||consent.google.com/?hl=da&origin=https://www.google.com&continue=https://www.google.com/search?client%3Dfirefox-b-d%26q%3Dtest&if=1&m=0&pc=s&wp=-1&gl=DK$subdocument
www.google.com##.wwYr3.aID8W.bErdLd
www.google.com##.aID8W.m114nf.t7xA6
Avatar billede f-arn Guru
02. marts 2021 - 15:40 #19
Det hele skal markeres og kopieres.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2021 - 18:15 #20
Tak, men linket er tomt :-)
Avatar billede f-arn Guru
02. marts 2021 - 19:12 #21
Det er ikke et link men et Ublock Origin filter 😀

Ublock origin til Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock-origin/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2021 - 19:35 #22
#21 Ublock Origin er en god adblocker :-)
Avatar billede f-arn Guru
02. marts 2021 - 20:49 #23
@220661

Ja, det er den også... Men heldigvis kan man jo få den til at blokere meget andet 😂
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2021 - 21:56 #24
#21 Tak nu har jeg installeret den ublock. Men det virker desværre ikke.
Avatar billede f-arn Guru
03. marts 2021 - 06:11 #25
My bad, jeg glemte google dk 😒

------

||consent.google.com/?hl=da&origin=https://www.google.com&continue=https://www.google.com/search?client%3Dfirefox-b-d%26q%3Dtest&if=1&m=0&pc=s&wp=-1&gl=DK$subdocument
www.google.com##.wwYr3.aID8W.bErdLd
www.google.com##.aID8W.m114nf.t7xA6

www.google.dk##.wwYr3.aID8W.bErdLd
www.google.dk##.aID8W.m114nf.t7xA6

Kopier ovenstående under linien ind som filter , så burde det forsvinde 😀
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2021 - 14:11 #26
Jeg beklager, men jeg ved ikke, hvor jeg skal sætte det kopierede ind.
Avatar billede f-arn Guru
03. marts 2021 - 14:36 #27
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2021 - 21:22 #28
Tak jeg ser på det, men det bliver bliver vist vanskeligt :-)
Avatar billede f-arn Guru
04. marts 2021 - 08:18 #29
Hvad er problemet?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2021 - 17:11 #30
Jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg skal sætte det kopierede ind.
Avatar billede f-arn Guru
04. marts 2021 - 19:35 #31
Du klikker på Ublock ikonet oppe til højre, klikker der hvor pilen peger på det første billede og kopiere det in under "My filters" som vist på billede #2
Avatar billede f-arn Guru
05. marts 2021 - 10:30 #32
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2021 - 12:22 #33
Det har jeg gjort og derefter trykket på "Effektuer ændringer" som blev gul efter jeg kopiere ind. Men google popup kommer stadig.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2021 - 12:32 #34
Der står, at en linje skal starte med "ignoreres." ?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2021 - 12:45 #35
Ps. jeg har selvfølgelig sat koden ind nøjagtig som jeg kopierede den fra #25.
Avatar billede f-arn Guru
05. marts 2021 - 14:15 #36
Slet det du har lagt ind og importer nedenstående filter.

https://ufile.io/mcqtb2fn

Der står selvfølgelig det samme 😎
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2021 - 15:10 #37
Ja nu virker det!
Du skal have mange tak 😁
Avatar billede f-arn Guru
05. marts 2021 - 15:58 #38
Velbekomme 😄