Avatar billede arnepedersen Forsker
13. februar 2021 - 12:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

OBD tester til min bil

Jeg har på min Peugeot 308 en fejl på instrumentbrættet. Det er en app der siger DTC. og den lyser konstant. Derfor købte jeg en OBD måler efter anbefaling, for at finde eventuel fejl.
Jeg købte en OBD Mobilscan. Og skulle så hente en app til min iPhone SE, og det har jeg så gjort.
På forsiden af app en står der at jeg skal starte med at gå ind i indstillinger og se om Wi-fi er slået til (det er den) derefter vælge netværket Mobilscan.

Så går det galt! der er ingen Mobilscan på mit netværk. Og jeg har sat OBD i stikket på bilen og tændt for motoren.
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede ebea Ekspert
13. februar 2021 - 13:25 #1
Så vidt jeg ved, så er den OBD tester baseret på Bluetooth, og ikke WiFi.
Så jeg tror at du skal aktivere Bluetooth på telefonen (hvis ikke det er), og så søge efter enheder.
Der skulle du så gerne kunne fange den lille OBD enhed.
Avatar billede klaudi Ekspert
13. februar 2021 - 13:36 #2
Det er måske din tlf der driller, den er for ny!

PROBLEMER MED AT MOBILSCAN PÅ IPHONE IKKE FORBINDER EFTER OPDATERING AF IOS
Den nye version Mobilscan 2.4.0 virker på iPhone X og ældre modeller.

Vi knokler med at få Mobilscan til at virke med det nye wifi på iPhone 11 og 12. Apple er i gang med at kigge på problemet sammen med os. Vi forventer at have en løsning klar snarest og beklager meget.
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. februar 2021 - 11:15 #3
klaudi er du ansat i firmaet, siden du skriver: Vi knokler med at få Mobilscan til at virke med det nye wifi på iPhone 11 og 12
Min iphone er ny model af Iphone SE. men det er vist med indmad af Ipone 11.
Avatar billede klaudi Ekspert
14. februar 2021 - 11:26 #4
Nej det er jeg ikke, det er fra deres hjemmeside, link skulle ha' været med! 🙂

https://mobilscan.info/
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. februar 2021 - 11:29 #5
Har nu prøvet at installere app på Iphone S, der virker det heller ikke.
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. februar 2021 - 12:53 #6
Æv Æv Har fundet forklaringen.
ODB testeren findes i 2 eksemplarer. Og ja, jeg har selvfølgelig dummet mig og købt testeren til Android. Derfor virker softwaren selvfølgelig ikke på min IPhone.

Har selvfølgelig heller ingen bekendte med en Android smartphone. Så jeg må nok til lommerne og købe en tester til iPhone, øv.
Avatar billede klaudi Ekspert
14. februar 2021 - 13:03 #7
Øv, kan du ikke bytte den?
Avatar billede arnepedersen Forsker
14. februar 2021 - 13:13 #8
måske. men kom til at tænke på jer har en Lenovo tablet jeg aldrig rigtig har kunne finde ud af. Nu oplader jeg den. Så ser vi om den kan bruges.
Avatar billede klaudi Ekspert
14. februar 2021 - 13:34 #9
Hvis den kører på android burde det jo nok kunne lade sig gøre.
Avatar billede klaudi Ekspert
15. februar 2021 - 09:08 #10
Ps. Der skal du jo nok bruge Bluetooth og ikke wifi!
Avatar billede arnepedersen Forsker
15. februar 2021 - 09:35 #11
Har lånt en Android som løste mit problem. Tak for din medvirken klaudi.