Avatar billede nette Nybegynder
29. august 2001 - 15:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til prissætning

Jeg er iøjeblikket ved at lave et website for en lille forretning.
Der bliver ca. 20 sider + opbygning af butiksmodul med mulighed for at handle via nettet.
Da dette er mit første \"rigtige\" job vil jeg gerne have en ledetråd til en pris for sådan et stykke arbejde.

Nette
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 15:30 #1
Jeg vil sige 3.000,00,-

Men det er selvf. afhængig af design, hvor mange timer du arbejder etc.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
29. august 2001 - 15:33 #2
kommer an på hvor meget kunden vil gi... hvis vi siger du vil ta 300 kr. i timen for det så sig 500 i stedet...  så hvis kunden siger ok, så er det jo bare godt :o):.

/MN
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 15:36 #3
lol, snyd er altid godt, især når det er om penge.

Dog er det ikke fedt på eksperten.dk ..
Avatar billede ztyxx Nybegynder
29. august 2001 - 15:39 #4
det er vel ikke at snyde at sætte en pris der er så den kan forhandles, i tilfælde af at kunden synes at den er for høj ................????
Avatar billede nette Nybegynder
29. august 2001 - 15:41 #5
Kunden jeg arbejder for vil have en fast pris for hele arbejdet.
Og der er rigtig mange timer i det derfor går det ikke rigtig at arbejde på timeløn i designfasen.
Bagefter tager jeg 400,00 pr time for opdatering
Avatar billede jkmedia Nybegynder
29. august 2001 - 15:42 #6
jeg vil sætte prisen en del højere end bbs, men det kommer som sagt an på hvor lang tid du bruger, designet og hvor meget der skal programmeres....
Men 10.000,- er vel ikke for meget for 20 sider, indkøbskurv osv...
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 15:44 #7
nette->
Det lyder rimeligt!

jkmedia->
Jeg tænkte på hvis jeg selv skulle ha\' sådan et system ..
Jeg har nemlig kun 3.000,00,- til at bruge på det \"pjat\" her for tiden.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. august 2001 - 15:44 #8
bbs>>3000,-??? Det ville jeg ikke lave en så stor opgave for!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
29. august 2001 - 15:45 #9
ahh.en der er enig. Synes at jkmedia\'s pris er langt mere realistisk.
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. august 2001 - 15:46 #10
Nu er det jo svært at vide hvad det drejer som om.

Hvilken type side er det?

1) Hjemmeside opbygget på FronPage skabelon + webshop fra www.synonym.dk
Pris: Dig ham det gratis hvis han ikke fortæller at du har lavet det.

2) Hjemmeside designet med hjælp fra PhotoShop samt webshop bygget fra bunden i ASP/PHP med mulighed for betaling via dankort.
Pris: 10000.
Avatar billede jkmedia Nybegynder
29. august 2001 - 15:48 #11
nemlig tommyf - enig!!
Avatar billede nette Nybegynder
29. august 2001 - 16:01 #12
Tak for hjælpen det svarer meget godt til det jeg selv havde regnet med.
Avatar billede jkmedia Nybegynder
29. august 2001 - 16:04 #13
jeg takker for pointsne!!
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
29. august 2001 - 17:47 #14
Hvis aftalen omfatter både grafik-arbejde, website-design, programmering og databasearbejde, og opgaven lyder på ca. 20 sider PLUS butiksdelen, er de 10.000 i hvert fald ikke en krone for meget. Jeg ville heller ikke have de store skrupler med at tage 15-20 eller mere endnu.

Bestiller du et af de store bureauer, skal de nok tage mindst 50-100.000 for ulejligheden.