Avatar billede ArneV Praktikant
23. januar 2021 - 16:42 Der er 1 løsning

Data fra excel i word dokument (sammenkædning)

Jeg har problemer med at undgå linjeskift når jeg bruger "Indsæt speciel" med data fra et excel regneark (bruger sammenkæd) i en word-fil. Der kommer et linjeskift inden data fra excel bliver indsat.

Arne ønsker der ser sådan {datafraexcel} her ud

Men det kommer til at se
{datafraexcel}
sådan her ud

Kan i hjælpe ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. januar 2021 - 17:47 #1
Hvis det udelukkende er tekst, der skal indsættes, kan du undgå de tomme afsnit før og efter ved at vælge ikke-formateret tekst, når du indsætter. Hvis du derimod skal bevare f.eks. tabelkanter, kan du ikke undgå de tomme afsnit.

Se svaret fra Neha Singh i denne tråd (engelsk): https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/linking-excel-cell-to-word-without-the-newlines/422fdba7-5685-4613-af2c-4be5392dfdd9