Avatar billede cht22 Professor
09. januar 2021 - 21:30 Der er 1 løsning

Problemer med hastighed - Webserver i Unbuntu Server apache2 og MySQL db

Min hjemmeside som jeg har kørende lokalt i Ubuntu Server med Apache2 kører langsomt, når jeg åbner siden i Google Chrome. Hjemmesiden bruger php og MySQL database. Det tager ca. 10 sekunder at åbne siderne. Hvis jeg bruger privat browser tilstand, så åbner siderne med det samme. Jeg har forsøgt at slette cookies i Chrome, det gjorde ingen forskel.

Det er ikke helt hver gang det tager 10 sekunder at åbne siderne, det sker mest hvis jeg åbner en ny side lige efter

Hvis jeg bruger Mozilla Firefox så åbner siderne også med det samme.

Jeg har kørt:
sudo apt update
sudo apt upgrade

Er der noget jeg kan gøre ved min webserver så siden bliver hurtigere?
Avatar billede cht22 Professor
11. januar 2021 - 00:25 #1
Det ser ud til at problemet var at jeg kørte Ubuntu Server som virtuel maskine i Hyper-V på Windows 10. Nu har jeg installeret Ubuntu Server 20.09 direkte på en computer og der er slet ikke nogen problemer med hastigheden.