Avatar billede Risager Mester
18. december 2020 - 18:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

If formular

Hej jeg vil gerne have et beregnet felt som kan bruge en if med flere argumenter.

Jeg har i en kollonne hvor i der står "Enhedstype", hvor der kan stå kasse,Æske eller pakke.

Så vil jeg gerne i et andet felt kunne få den til automatisk og sige "Hvis Enhedstype = Kasse vis "Kasser" og det samme med æske = Æsker og pakke = Pakker

nogle der kan hjælpe???
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2020 - 18:28 #1
select case
Avatar billede Risager Mester
18. december 2020 - 19:30 #2
Hvordan gør man det? er ret ny
Avatar billede Gustav Ekspert
18. december 2020 - 19:36 #3
Du kan bruge dette udtryk som Kontrolelementkilde for din tekstboks:

=StrConv([Enhedstype];3) & "r"
Avatar billede Risager Mester
18. december 2020 - 19:52 #4
Gustav det kan jeg ikke få til og virke
Avatar billede Gustav Ekspert
18. december 2020 - 20:09 #5
Svært at gætte uden info.
Avatar billede Risager Mester
18. december 2020 - 20:24 #6
Skriver det i designvisningen af min tabel under "Udtryk".
så ved ikke hvad jeg ellers skal
Avatar billede Risager Mester
18. december 2020 - 20:31 #7
Fandt selv en løsning, bruge IIF skulle bare lige tænke mig om

IIf([Enhedstype]="Kasse";"Kasser";IIf([Enhedstype]="Æske";"Æsker";IIf([Enhedstype]="Pakke";"Pakker";"")))
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2020 - 20:32 #8
der, hvor du skriver - gider du lave et skærmdump - så vi kan se hvor, og hvad der sker?
upload billedet til https://da.imgbb.com/ og send link herind.
Bare, så vi noget et sigte efter - ellers bliver det lidt goddag mand økseskaft kommunikation.
Avatar billede Gustav Ekspert
19. december 2020 - 08:56 #9
Så det er direkte i tabellen?
Selv om man kan, laver man ikke sådan noget i tabellen, men i en forespørgsel.