Avatar billede hclisbedsted Seniormester
10. december 2020 - 08:30 Der er 12 kommentarer

problemer med outlook

Jeg har mailprogram Outlook 2007 og Windows 10 . Mit problem er at jeg pludselig ikke kan modtage eller sende mail , det er ikke for at der ligger for mange mail og internetforbindelsen er også iorden.  m.v.h.---h.c.
Avatar billede bsn Forsker
10. december 2020 - 10:17 #1
Hvad fejlmelding får du...?
Avatar billede falster Ekspert
10. december 2020 - 10:50 #2
Avatar billede INK Ekspert
10. december 2020 - 12:57 #3
Outlook 2007 serviceres ikke længere af Microsoft, du bør overveje en nyere version 2016 eller 2019.

Men enig i, at du kan foretage den i #2 anviste reparation af Outlook. Det plejer at virke nogen tid, men fejlen opstår igen og igen 😄
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
10. december 2020 - 15:02 #4
fejlmeldingen er C:Users/Win/App Data//Local/Microsoft/Outlook/archive /pst
Avatar billede falster Ekspert
10. december 2020 - 15:12 #5
For mig lyder det lidt mystisk, hvis dette er placeringen for pst-fil.

Jf. #2 prøv at køre "Repair your Outlook data files".

Programmet scanpst.exe, må ligge her:

C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\SCANPST.EXE

Prøv at starte det med dobbeltklik.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. december 2020 - 15:35 #6
#5  hvis brugeren hedder win er den placering vel ikke så mærkelig.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
10. december 2020 - 17:29 #7
jeg får også fejlmelding: 0x80040900
Avatar billede falster Ekspert
10. december 2020 - 18:58 #8
#6:

Det er mest de sidste to led, som jeg ikke kan "genkende":

/archive /pst
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. december 2020 - 22:11 #9
#8 man kan selv bestemme hvor PST filen ligger - jeg har altid haft dem placeret helt andre steder (x:\mail)! ovenstående placering tyder mest på en form for backup/kopi der er lagt ind på et tidspunkt
Avatar billede falster Ekspert
10. december 2020 - 23:37 #10
Enig i både #6 og 9 :-)

Spørger kan kigge efter pst-filen med menuen "Filer" -> punktet "Datafilstyring..." og så prøve at tage den derfra med f.eks. SCANPST.EXE eller råd herfra:

https://support.microsoft.com/en-us/office/repair-outlook-data-files-pst-and-ost-25663bc3-11ec-4412-86c4-60458afc5253?ocmsassetid=ha010354964&correlationid=b33e3977-1748-46dd-9680-d26cc7064b88&ui=en-us&rs=en-us&ad=us
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
11. december 2020 - 18:40 #11
Da jeg har min gamle P C har jeg været i gang med den meget langsomme maskine for at se hvor mange mail der er kommet til mig og jeg nu har fundet ud af at de fleste af de mail der er sendt til mig findes i ulæst post , to er i indbakke og nogen er slet ikke kommet , altså på den maskine som driller , hvad det så skyldes ved jeg ikke ?

m.v.h.--h.c.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
12. december 2020 - 15:41 #12
efter mange forskellige forsøg , f. eks. tømme mapper m.m.virker det nu igen , tak for hjælpen , god jul . m.v.h.--h.c.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester