Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. december 2020 - 17:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anti-Virus til æld gammel PC med XP

Ja, jeg ved at XP er out.
Ikke optageres af Microsoft.
*
Men jeg har en gammel PC. For sjov. For nostalgi.
Har mange film på den (VLC) format.
Og billeder.
Og sange fra Windows Media Player
Jeg beholder den gamle PC med XP !
*
Har desuden 6 børnebørn, hvor nogle låner mine to gamle PC´er.
Til You Tube.
*
Jeg har brugt Avast Free. - Fungerer fint nok.
*
Tænkte om der var noget hurtigere - ikke så krævende.
Der er jo ikke mange RAM på den.
*
Jeg har engang prøver AGV.
- Jeg ved ikke - den bryder jeg mig ikke rigtigt om.
*
Er det et bedre alternativ ?
*
Der skal vel være anti-virus på ?

*

Selv om den kun bruges til YouTube ... (Stort set).

God Fredag fra Jørn *
Avatar billede Erik K Ekspert
04. december 2020 - 17:41 #1
Jeg bruger Avira antivirus og den får altid en god kritik i de tyske medier, når de tester de forskellige programmer.
Den findes i en gratis version og kræver så godt som ingen "maskinkraft".
Den kører i baggrunden og du vil ikke lægge mærke til at den kører, men du kan åbne den og lade den køre en ekstra omgang, hvis du føler et behov herfor.
Jeg har brugt den i de sidste ca 10 år og aldrig haft problemer med virus.
Der er ingen reklamer, men selvfølgelig prøver de af og til på at få brugerne lokket over på deres betalingsudgave, men det kan man bare ignorere, medmindre man ønsker den udvidede service, som omfatter bl.a. optimering af PC, VPN o.s.v.
Er dog ikke sikker på, at den kan installeres på en PC med XP, men det har den kunnet, så du kan da prøve - det koster jo gratis :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. december 2020 - 17:46 #2
Tak Erik K - Kigger på det. Efter spisetid.
... Men Tak ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. december 2020 - 20:26 #3
Avira ser fin ud. - Kan ikke bruge de nyere udgaver. Fandt en fra 2010.
10 år gammel. Også fin. Men man kan ikke opdatere den.
Men Tak for forslaget ...
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2020 - 20:38 #4
Skal den absolut være tilkoblet nettet?  Ja, hvis du vil afspille videoer fra YouTube, så skal der selvfølgeligt være forbindelse til nettet.

Det største problem bliver nok at finde en browser, som kan arbejde med XP. Prøv at kigge her:

https://windowsreport.com/browsers-old-computer/

Du kan sikkert finde et antivirusprogram, som stadig kan arbejde med XP, men prøv at læse det her først:

https://windowsreport.com/antivirus-windows-xp-service-pack-3/

Jeg måtte sige endeligt farvel til en trofast XP-computer for ca. tre år siden. Jeg havde gennem lang tid forsøgt at forlænge dens liv med diverse tricks, men dens mange problemer med at arbejde på nettet fik mig til at skrotte den.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2020 - 21:51 #5
Mener jeg har både sp2 og 3 på cd stadig. Lavede min Xp om så den så ud som en Pos ready version så den fik opdateringer indtil 2019. Nu bruger jeg den ikke på net mere.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. december 2020 - 22:28 #6
Tak. Jeg læser link senere.
*
Nej - Den behøver ikke at være tilsluttet nettet.
For at spille de film, der ligger på.
Eller den musik, der er.
Eller billederne.
*
Virker fint uden at være på Internettet !
*
Det er nok mest YouTube. Som børnene ser. På denne XP PC.
*
Tak - vender tilbage i morgen ...
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
05. december 2020 - 00:20 #7
Kaspersky Free understøtter Windows XP i visse versioner
https://support.kaspersky.com/15479
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. december 2020 - 10:15 #8
Tak til alle i tråden.
Jeg gik over til Opera Browser.
*
Avast Free. Virker. (Selv om den ikke er helt "Up-To-Date".

Den gamle PC skal alligevel ikke ud på skumle steder.
*
Andet end You Tube.

Og ellers bruges til fremviser af film og sange og billeder.

God Weekend til jer !