Avatar billede lurup Ekspert
12. november 2020 - 21:04 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Fejl efter windows update

Køre win 10

Jeg har været i gang med at køre windows update og har efterfølgende haft problemer.
Jeg kan fx ikke skrive noget noget i søg feltet nede i venstre hjørne.
Ved ikke hvordan jeg kan køre windows update igen eller stiller den tilbage så jeg kan prøve igen.
Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2020 - 21:19 #1
Prøv at åbne powershell som administrator og kør sfc /scannow på pc.
Højreklikker du på start kan du starte den derfra.
Avatar billede lurup Ekspert
12. november 2020 - 22:05 #2
Det prøver jeg i morgen....skal der gøres andet end det ?
Avatar billede nopsen Ekspert
12. november 2020 - 22:37 #3
Ja, afslut og meld tilbage i dine tidligere usfsluttede spørgsmål!
Avatar billede nopsen Ekspert
13. november 2020 - 00:02 #4
lurup, ka se du reagerede med det samme og fik lukket din historik, tommel op herfra :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2020 - 16:32 #5
#2 Ikke i første omgang.
Avatar billede lurup Ekspert
13. november 2020 - 21:43 #6
Nu har jeg prøvet scannow

Den skrev efter 30 min at der ingen fejl var ...men der er stadig problem.
Andet jeg kan prøve
Avatar billede kurtba Ekspert
13. november 2020 - 21:58 #7
Jeg har også haft det problem på et tidspunkt i starten af året, og det var også efter en opdatering. Kan desværre ikke huske, hvorledes jeg løste problemet, men der var diverse løsninger at finde på nettet.
Prøv at se her
https://docs.microsoft.com/en-us/troubleshoot/windows-client/shell-experience/fix-problems-in-windows-search
Bemærk, at der er forskellige løsninger alt efter hvilken version, du har på din pc nu.
Jeg kan genkende løsningsforslagene, så det var nok et af dem, som løste mit problem.
Avatar billede lurup Ekspert
13. november 2020 - 22:22 #8
Det er ikke kun søgning der ikke virker...jeg kan ikke åbne mine office programmer. samt mange andre programmer fx hjertefri.
Jeg kan boote på en usb nøgle men ikke den vil ikke systemgendanne.
Kan jeg på en måde søge efter windows update fra usb nøglen?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2020 - 07:23 #9
Avatar billede lurup Ekspert
14. november 2020 - 10:30 #10
Beholder den alle filer, mapper og programmer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2020 - 11:53 #11
#10 Ja du kan når du vælger opgradering tjekke af at beholde apps og private filer.
Men når det så er sagt, vil jeg aldrig anbefale nogen form for installation uden man som et minimum har backup af private filer.
Har du med hensyn til opdateringer tjekke op under installerede opdateringer at du kan fjerne dem igen? Du har mulighed under oversigten "fjern opdateringer"
Avatar billede lurup Ekspert
15. november 2020 - 18:26 #12
In Place Upgrade gav ikke noget løsning...stadig samme problem.

Kan man via en program hente update til windowa eller han man hente filen manuel og køre den på pcen ??

Jeg kan nemt komme på nettet
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2020 - 19:03 #13
Hmm. Hvis du venstre klikker på start, og så begynder at skrive, kan du så søge?
Avatar billede lurup Ekspert
15. november 2020 - 19:19 #14
jaaaaa
Den åbner kør og der kan jeg skrive i
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2020 - 19:31 #15
#14 Er det ikke bare en almindelig søgeboks der kommer frem?Det skulle ikke åbne for kør. Du burde kunne søge på alt på computeren.
Skriver du "kontrol" burde du kunne åbne kontrolpanelet øverst.
Avatar billede lurup Ekspert
15. november 2020 - 19:54 #16
når jeg skriver control kommer Kontrolpanelet frem
Avatar billede lurup Ekspert
15. november 2020 - 19:56 #17
Hvis jeg under kontrolpanel et vælger System blinker den lige en gang og kommer tilbage til kontrolpanelet.
Kan godt åbne andre ting som fx lyd og programmer
Avatar billede lurup Ekspert
16. november 2020 - 10:42 #18
Håber der er andre råd til at løse problemet
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2020 - 16:36 #19
Har du flere brugere på pc eller er du admin.?
Avatar billede lurup Ekspert
16. november 2020 - 17:55 #20
Der er kun en bruger som er admin
Avatar billede falster Ekspert
16. november 2020 - 18:01 #21
Har du prøvet at køre fejlfinding?

På engelsk:

To rebuild the search index on your device, use these steps:
Open Settings.
Click on Search.
Click on Searching Windows. ...
Click the Advanced search Indexer Settings option. ...
Click the Advanced button. ...
Click the Index Settings tab.
Under the "Troubleshooting" section, click the Rebuild button. ...
Click the OK button
Avatar billede lurup Ekspert
16. november 2020 - 18:05 #22
Jeg kan ikke åbne det du skriver der....det er en af de fejl der er med maskinen.
Har du måske en kommandor jeg kan skrive i kør ?
Avatar billede falster Ekspert
16. november 2020 - 18:11 #23
Windowstast + R - og så

ms-settings:

(husk kolon)
Avatar billede lurup Ekspert
16. november 2020 - 18:14 #24
Den blinker bare engang og kommer tilbage til samme side
Avatar billede lurup Ekspert
17. november 2020 - 22:32 #25
Lukker da jeg er ved at køre den ind på ny

Tak til alle