Avatar billede kjenseNew Praktikant
09. november 2020 - 09:33 Der er 3 kommentarer

Stuck at blurry log in screen

Kære Eksperter

Jeg har en Surface Laptop der kører Windows 10. Ud af det blå bliver min start skærm "blurry" når jeg skal logge ind og sådan står den bare uden at logge ind i Windows.

Jeg har googlet mig frem til at man "bare" skal få den i fejlsikret tilstand og så kan man løse problemet derfra, mit problem er at jeg ikke kan få maskinen i fejlsikret tilstand, hverken ved at trykke F8 ved opstart eller ved at holde shift knappen nede når jeg genstarter PC fra startskærm. Selvom jeg kommer ind i recovery processen ved at holde shift knappen nede ved genstart fra startskærm, så uanset hvad jeg trykker på derinde så ender jeg med en fejl og så skal maskinen genstartes for at komme videre - hvor jeg så ender på startskærmen igen uden at kunne løse problemet.

Så tænkte jeg at en total geninstallering af maskinen måtte være det der skulle til, så har hentet Windows 10 image til en USB harddisk og kørt installations processen - men når jeg kommer til at skulle være hvilken partition jeg vil installere på ender jeg igen i en blindgyde. Den vil ikke lade mig installere på nogen af de ekstisterende partitioner og heller ikke lade mig formattere/slette dem så jeg kunne oprette ny og komme videre derfra.

Så står lige nu med en PC som ikke kan starte, jeg ikke kan få i fejlsikret tilstand og som jeg ikke kan re installere helt fra bunden.

What to to?

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2020 - 09:44 #1
prøv at køre et tjek af vira/malware fra usb, fx https://www.lifewire.com/kaspersky-rescue-disk-review-2617884
der er andre at vælge mellem på https://www.lifewire.com/free-bootable-antivirus-tools-2625785
Når usb-installation er lavet, så boot fra den på surface, og sats på, at den finder og fjerne noget gums.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. november 2020 - 12:13 #2
Sådan kommer du i fejlsikret tilstand i Windows 10
Dette er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se en aktivitet når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser aktivitet på skærmen, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation etc.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand. Vælg F. På Billedet Ved F Nulstiller du og kan vælge at beholde dine programmer.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/RzL6x7z
Avatar billede thomas_bk Ekspert
09. november 2020 - 14:38 #3