Avatar billede Slettet bruger
03. november 2020 - 14:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Intet Wi-Fi på ny Windows 10

Jeg har i dag fået min nye computer med Windows 10.
Men modsat de andre Windows installationer jeg har foretaget var der ikke mulighed for at installere Wi-Fi. Så jeg  installerede med kabel, for at komme videre. Men nu viser det sig, at der ikke er mulighed for at installere Wi-Fi.

På de andre computere har jeg, på prceslinien kunne vælge en forbindelse,
Men på denne nye Windows, kommer der ikke noget frem om Wi-Fi.
Er der nogen, som kender en mulighed for at installere Wi-Fi ?
Avatar billede bsn Forsker
03. november 2020 - 15:13 #1
Er der trådløst netkort i maskinen ?
Hvis der er
Er det tændt ?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
03. november 2020 - 15:16 #2
Mærke og model på den nye computer?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2020 - 15:56 #3
Ja det ggår jeg da udd fra, det er denne maskine.
https://www.mm-vision.dk/vision-familie-pc
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2020 - 16:02 #4
Jeg har ringet til sælger, og nej der er desværre intet trådløst korrt. Surt!
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2020 - 16:07 #5
Den kan vel opgraderes, Ser ud som om 399,- er merprisen, som du åbenbart ikke har tilvalgt i konfigurationen.
Avatar billede summer Mester
03. november 2020 - 16:08 #6
Avatar billede klaudi Ekspert
03. november 2020 - 18:35 #7
Har lige købt så'n en her
https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/routere-og-netvaerk/usb-netvaerkskort/tp-link-archer-t2u-nano-usb-adapter/p-747869/

Det virker fint, men optager jo så en USB port! 🤔
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2020 - 19:24 #8
#5 Det havde jeg ikke skænket en tanke, at noget så enkelt som trådløs ikke var installeret. Så faktisk er det en ret dyr maskine, når man lægger prisen på trådløs og Windows oven i.
Jeg opdagede, at jeg havde en trådløs USB liggende, og det kører udmærket.

I skal alle have tak for jeres indlæg. 😊
Avatar billede thomas_bk Ekspert
04. november 2020 - 07:22 #9
Burde #1 ikke være løsningen....
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2020 - 10:36 #10
#9 Jo det kan du da have ret i. I øvrigt ser det ud tiil, at der heller ikke er Bluetooth,
Hvordan kan firmaet skrive "Den fornuftige All-round computer, til hele familien" ?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
04. november 2020 - 10:44 #11
Man kan altid diskutere markedsføringen.

Men jeg vil sige at jeg personligt ikke har set en stationær computer hvor wifi/bt er standard fornyeligt.

De sidste par gange jeg har hjulpet nogen med at sammensætte en stationær pc har vi skiftet bundkortet til en model med wifi/bt som tilvalg eller købt et pcie kort til formålet.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2020 - 11:05 #12
Jeg har en 5 år gammel Lenovo og en nyere Asus. Begge har Trødløs internet.
Jeg mener, at den Vision computer, er en kontor computer, og har fortrudt købet.
Avatar billede INK Ekspert
04. november 2020 - 13:10 #13
Du har jo 14 dages fortrydelsesret, hvis du har købt den over nettet. Se handelsbetingelser på hjemmesiden.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2020 - 14:39 #14
#13 Jo men nu har jeg taget den i brug, og så skal jeg jo pakke den sammen og sende den på egen regning.
Og jeg tror faktisk, at den hardware som ellers ligger i er udmærket.
Nettet er jeg kommet på, og jeg har bestilt en Bluetooth dongle hos AV Cable.
Så jeg beholder den. Men tak for tippet :-)