Avatar billede vesperillo Nybegynder
29. august 2001 - 11:49 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

win2k over win98?

Hej
Jeg skal have nyt styresystem og vil have win2k. Jeg overvejer at lade det overskrive mit gamle win98se, men er det smart? Vil det være stabilt nok, eller vil det skabe mange konflikter?
Vil helst ikke formatere..

Avatar billede milo Nybegynder
29. august 2001 - 11:51 #1
Hvorfor vil du ikke formatere?
Avatar billede dar Nybegynder
29. august 2001 - 11:52 #2
Windows 2000 overskriver IKKE dit windows 98 ved installation. Det eneste det overskriver er boot-sektoren!
Avatar billede dar Nybegynder
29. august 2001 - 11:52 #3
Når du så starter op kan du vælge mellem windows 2000 og 98.
Avatar billede dar Nybegynder
29. august 2001 - 11:56 #4
Dersom du ikke ønsker at have windows 98 på din computer længrer, kan du roligt slette mappen der formentlig hedder
C:\\WINDOWS
Og derefter gå ind i Engenskaber for system->Anvanceret->Start og Genoprettelse og fjerne markeringen i feltet \"Vis en liste over operativsystemer i...\".
Så er windows 98 dødt.
Avatar billede dar Nybegynder
29. august 2001 - 11:56 #5
Windows 2000 lægger som standard sine filer i mappen C:\\WINNT
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 12:11 #6
Du skal blot være opmærsom på at du skal reinstallere alle dine programmer.

Inden du slettet win98 kan du gemme dine Foretrukne, *.pst med mails og skrivebordet. Husk at tage en backup af dine data, breve, dokumenter og evt. downloadede filer!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 12:12 #7
Inden du sletter win98 bør du fjerne samtlige tmp filer, tømme Recyclebin og lave en skanning for til sidst at defragmentere C: drevet, så er der ryddet pænt op til win2k.
Avatar billede pornstars Nybegynder
29. august 2001 - 12:14 #8
Du burde nu formatere hvis du alligevel ikke vil bruge win98 mere....

Det ville klart være den mest optimale løsning

Har selv netop skiftet til win2k og jeg er meget positivt overrasket!
Avatar billede vesperillo Nybegynder
29. august 2001 - 20:00 #9
Right on!
tak for hjælpen!

Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 21:17 #10
Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes