Avatar billede RHB Juniormester
19. oktober 2020 - 15:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

beregnet felt i bund af rapportr

Har en lavet en rapport hvor jeg gerne skulle bruge en sum

feks vare 1 pris x antal har jeg lavet ved at indsætte et felt =[antall]*[salgspris]
dette virker fint.
men kan ikke få lov til at lave =sum([ialt]) i rapportfoden som gerne skulle give det samlet pris på det som rapporten viser

mvh
RB
Avatar billede Gustav Ekspert
19. oktober 2020 - 16:04 #1
Brug de underliggende felter:

=Sum([antall]*[salgspris])
Avatar billede RHB Juniormester
19. oktober 2020 - 16:14 #2
hej Gustav
så kommer den med en pop boks at jeg skal indtaste parameter..
Avatar billede RHB Juniormester
19. oktober 2020 - 16:33 #3
fik det til at virke ved at lave et beregnet felt i en forespørgsel, der efter virkede det ved at at labe et tekstfelt i rapportfod =sum([tekstfelt])
Avatar billede Gustav Ekspert
19. oktober 2020 - 16:45 #4
Hvis den beder om en parameter, er et felt enten stavet forkert (Antall -> Antal?) eller mangler helt.