Avatar billede nemlig Professor
18. oktober 2020 - 17:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MacBook Air - Factory-reset fejler

Min datter har en MacBook Air 2017 model, som hun vil sælge. Derfor har hun været i gang med en factory-reset af maskinen.
Disken er nulstillet og geninstallation af OS X er igangsat. Efter godkendelse af "vilkår" vælges SSD og installationsprocessen starter. Men efter nogle sekunder kommer denne fejl:

OS X kunne ikke installeres på computeren.
Der var ingen pakker, der kunne installeres. Bed softwareproducenten om hjælp.
Slut installationsprogrammet for at genstarte computeren og prøve igen.

Vi har også prøvet af slette den interne disk i Diskværktøjet, men det fejler også.

Inden factory-reset var der ikke meget plads tilbage på SSD-disken. Har på fornemmelsen, at det kan være årsagen til udfordringerne.

Nogle forslag til løsninger?
Avatar billede Anders Seniormester
18. oktober 2020 - 18:31 #1
Plads gør ingen forskel. Ligeså snart du har slettet den ligger alt der stadig men den overskriver det bare når der er behov.
Har du prøvet at lave en disk tjek på disken? Det er i diskværktøj.

Ellers prøv denne? Kan være den siger hvad der er galt:
https://mackabler.dk/blogs/265_Find-ud-af-hvad-der-er-galt-med-din-Mac.html

Ellers prøv at installere fra nettet, med startop med alt+cmd+r eller fra et usb-stik:
https://mackabler.dk/blogs/139_lær-at-gendanne-din-mac-til-fabriksindstillin.html
Avatar billede nemlig Professor
18. oktober 2020 - 20:57 #2
Tak Anders.
Der blev ikke fundet nogen fejl, men jeg har fulgt vejledningen om installation fra nettet.
Det er nu lykkedes at installere OS Catalina.

Så nu skal jeg bare opdatere til seneste OS og fjerne mit AppleID.
Avatar billede nemlig Professor
18. oktober 2020 - 21:17 #3
Har lige erfaret, at Catalina er seneste OS.
Så skal jeg bare finde ud af, at få fjernet mit Apple-ID.

Tak endnu engang for hjælpen.
Avatar billede Anders Seniormester
18. oktober 2020 - 22:09 #4
Jeg ville være sikker på disken ikke var i stykker :) pga:
“Vi har også prøvet af slette den interne disk i Diskværktøjet, men det fejler også”
Avatar billede nemlig Professor
18. oktober 2020 - 22:31 #5
Den meldte ingen fejl under diagnosen, så jeg tror alt er OK.