Indholdsfortegnelsen i Word (Office 365) tager for meget tekst med
Hej,
Jeg har lavet en indholdsfortegnelsen i Word med 3 niveauer for overskrifter (og det fungerer fint)
Men...når jeg beder Word om at opdatere tabellen, tager den en masse tekst med fra dokumentet der er markeret "Normal", og derfor ikke skulle/burde komme med i Indholdsfortegnelsen
Kan du hjælpe hvor jeg løser dette problem (da den gerne skulle være færdig i næste uge)
Problemet med indholdsfortegnelsen kommer af følgende:
A. Indholdsfortegnelsen er sat til at vise alle afsnit, som har dispositionsniveau 1-3.
B. Typografien Normal er defineret til at have dispositionsniveau 1 (skal være Brødtekst).
C. Mange typografier i dokumentet nedarver egenskaber fra Normal, herunder dispositionsniveau 1. Dermed vil det meste indhold ende i indholdsfortegnelsen.
For at rette det, skal du rette typografien ”Normal”:
1. Klik i et afsnit med typografien Normal.
2. Tast Ctrl+Shift+S for at åbne ”Anvend typografier”.
3. Klik på ”Rediger”.
4. I dialogboksen ”Rediger typografi”, vælg ”Formatér” (nederst til venstre) > ”Afsnit”.
5. I dialogboksen ”Afsnit” > fanen ”Indrykning og afstand” > ”Dispositionsniveau” > vælg ”Brødtekst”.
Hej Leon Når du har fået løst dit problem, så skal/bør du markere ud for Lenes løsning, at det var løsningen. Så kan andre se, at der var en løsning på dit problem, og Lene bliver krediteret for sin hjælp.
Jeg har ikke selv nogen aktuelle spørgsmål, så derfor kan jeg ikke lige se, hvor det er, da det kun er den som starter tråden, som kan markere et svar som en løsning. Men som jeg husker det, er det i linien under svaret, hvor der bl.a. står Synes godt om, at der et andet sted står noget med, at man kan markere som løsning. Så kommer der en grøn streg til venstre ud for svaret.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.