Avatar billede Peter Guru
02. oktober 2020 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ALT + pil ned?

Min fætter har et problem med en dialogboks der dukker op hvor der står "Klik eller tryk  på Alt + pil ned for at få vist et forslag". Boksen skulle dukke op af sig selv over alt? Jeg har ikke adgang til Pc'en og må absolut ikke fjernbetjene den. Min fætter er IKKE teknisk.

Nogen gode råd?

Peter
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2020 - 14:48 #1
sikkert malware - rens med
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/
https://www.adaware.com/free-antivirus-download
bare afinstaller efter rensning, og genstart
Avatar billede Peter Guru
02. oktober 2020 - 15:37 #2
Det var også min første tanke, men det får jeg aldrig min fætter til. Han VIL ikke installere noget på sin Pc og jeg tror ikke han nogen form for antivirus. Jeg bruger af og til adaware, men den finder som regel ikke noget. Det klarer Bitdefender. En reinstallation sletter jo hans programmer, men han får jo den nyeste Windows. Der skal virkelig tungtvejende argumenter til. Han bor i Valby og jeg bor i Næstved og det gør det heller ikke nemmere.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2020 - 16:02 #3
så må han leve med det som det er - reparer, eller kør med defekt. Det er ham, der skal leve med det, så hvis ikke en mulig rensning er tilladt, så kan han selv finde ud af det.
Avatar billede Peter Guru
02. oktober 2020 - 16:22 #4
Præcis - det ender gerne med at jeg ikke hører fra ham i lang tid.
Avatar billede Peter Guru
08. oktober 2020 - 06:50 #5
Nu siger han at det væk - stop og start af Pc'en. Jeg tror nok at han har opgivet fordi han havde prøvet at boote Pc'en flere gange før han kontaktede mig.

- EOS - (end of story)