Avatar billede fyffes Nybegynder
29. august 2001 - 10:22 Der er 15 kommentarer

Benforbindelser på AT/ATX strømforsyning

Jeg vil gerne teste en AT og en ATX strømforsyning, men hvis man tænder dem uden at have dem tilsluttet en pc er der næsten ingen udgangsspænding. Hvilke ben skal kortsluttes/belastes for at AT og ATX strømforsyningerne \"starter\" med at levere spænding/strøm?
Avatar billede asogaard Nybegynder
29. august 2001 - 10:52 #1
du skal have lidt belastning på 12v udgangen, (gul-sort)

Mvh
- Anders
Avatar billede fyffes Nybegynder
29. august 2001 - 10:54 #2
Er prøvet, virker ikke. Jeg har fundet ud af, at man skal belaste +5 volt udtaget for at få den til at køre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 11:21 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 11:23 #4
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 11:29 #5
Og så lige en sidste:

http://www.datadepo.com/powerproblems.htm

Husk at belaste PSU med mindst en harddisk, den har ikke godt af at køre i tomgang!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 11:32 #6
Der er to ben der skal kortsluttes kortvarigt ellers slukker den efter 4 sekunder!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 12:52 #7
Var det ikke det du søgte?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 13:02 #8
Du skal kortslutte

Power Good PWRGD ben 8 og
Grd GND ben 7
Avatar billede perj Nybegynder
29. august 2001 - 22:37 #9
På en AT PS vil den umiddelbart starte, men ATX\'en skal du kortslutte pin 8 og pin 14
Pin 1 er øverst til venstre når du vender tappen mod højre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 23:27 #10
perj> Jeg må have været træt i går, jeg har oven i købet givet en link hvor det står sort på hvidt ;o(
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 23:32 #11
Fyffes har nu ikke problemer med at tænde ATX PSU\'en. Han ville bare vide hvilket ben der skulle belastes, for at PSU\'en leverede den \"rigtige\" spænding.
Og det har han selv svaret på i 10:54:42  :)

F.eks. kunne man belaste det ben, med en 40W-60W pære, for at får PSU\'en til at skrue op på fuld styrke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 00:09 #12
Ja, men jeg har jo foreslået at fyffes kunne sætte mindst en HD på som belastning!
Avatar billede makse Nybegynder
30. august 2001 - 00:12 #13
Det ville også være det nemmeste. Men han har måske ikke mulighed for det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 00:17 #14
Nej, den mulighed er der jo!
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. april 2002 - 12:39 #15
skal dette spm. ikke lukkes?