Avatar billede Uvanga Ekspert
25. september 2020 - 18:36 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Thunderbird mail vil have adgang og rettigheder til g-mail

Jeg er blevet anbefalet mail programmet Morzilla Thunderbird. Under opsætning kommer denne besked at Thunderbird vil have adgang til at læse-skrive-slette mine mails i g-mail. Er det noget jeg kan være tryg ved?
Se venligst screenshot af besked på :
https://ibb.co/y64nRWm
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. september 2020 - 19:30 #1
Ja, hvis du vil have den til at håndtere dine Mails fra Gmail, er du nok nødt til at give den tilladelse til det.
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. september 2020 - 21:35 #2
Ok, det tror jeg nok liiiige jeg tænker over.
Avatar billede Slater Ekspert
26. september 2020 - 08:24 #3
Og ja, det er noget du kan være tryg ved. Thunderbird er open source og Mozilla er et stort og pålideligt firma på det område. Du kan være langt mere tryg ved at give det program adgang til dine mails, end du bør Google.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2020 - 16:54 #4
Jeg tænker også mit... - du vil gerne have Thunderbird til at håndtere din gmail, men du vil ikke give den adgang til det??

Jeg tror snarere du ikke har mødt den type godkendelse før... - i gamle dage skulle du konfigurere mailklienten (Thunderbird) op, hvor du angav server, brugernavn og password.
I stedet skal du i dag via Thunderbird, logge på din Google konto, for at give den samme godkendelse... - men i bund og grund er det det samme, som at du tidligere manuelt indtastede brugernavn og password ind i programmet.

Om det så er i Outlook, Windows Mail, eller Thunderbird kommer nærmest ud på det samme - jeg er enig med Slater i at Google i sig selv, høster flere informationer end Thunderbird gør... - så man kan sige du allerede er i "fælden" :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
26. september 2020 - 23:25 #5
Det lyder betryggende, det vil jeg prøve at sætte op ✔