Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:09 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Klogehoveder!! - problem med at starte computeren efter at den har været slukket

Min computer kører fint, - når den kører!!
men hvis jeg slukker den, kan jeg ikke starte den igen...nogen gange  skal jeg vente 2 min før jeg kan starte den igen...andre gange skal jeg vente 20 min!
- jeg ahr prøvet at pille alt ud, og det har heller ikke hjulpet...så vidt jeg ved, så fejler mit grafikkort ikke noget, og det gør hdd heller ikke...men kunne det tænkes at der var motherboardet der var noget galt med? - haster en lille smule!!!
Avatar billede darkside Nybegynder
29. august 2001 - 10:11 #1
Hm har du testet din sttømforsyning?
Det kunne også være den.
Avatar billede arlu Nybegynder
29. august 2001 - 10:12 #2
Tjek hvor varm din cpu er.

Hvis den er clocket eller får for lidt køling så kan den lave denne fejl.
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:13 #3
min strømforsyning? - hvordan?
- okay, jeg kan ikke starte den, men det jeg mener er at skærmen tænder ikke, men hdd\'erne spinner op, og alt det der...men skærmen står i standby....
Avatar billede darkside Nybegynder
29. august 2001 - 10:14 #4
Hm, er din CPU overclocket?
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:14 #5
Jeg har ikke clocket min cpu...og ved normalt spilbrug i 9 - 10 daglig ligger den ca. 47 - 48 grader....(1.2 GHz T-bird)
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:15 #6
9 - 10 timer..
Avatar billede darkside Nybegynder
29. august 2001 - 10:16 #7
Hm fin temp, det kan måske være Ram fejl, hvor mange har du i?
Hvis du evt har 2 moduler i så prøv at pille det ene ud og lade det andet side i?
Prøv evt at bytte lidt rundt på dem.
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:16 #8
når jeg kommer hjem fra skole, og tænder maskinen, så starter den fint nok....men har den fx kørt i et par timer, og jeg så slukker den. Så kan jeg ikke starte den igen, dvs. skærmen tænder ikke..men hdd\'erne spinner op...
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:18 #9
jeg har 192 mb ram....det er godt nok PC100 (kan det ghave nogen effekt da bundkortet ikke kan køre mindre end 133...

ram fejl....hvordan det?

skal  jeg købe nogæe nye ram?
Avatar billede darkside Nybegynder
29. august 2001 - 10:21 #10
Hm, de fleste bundkort kan nemt køre med PC100 Ram, du har åbenbart en 128 og en 64 mb i, prøv evt at pille 64\'eren ud og se om fejlen stadigt er der, hvis den er så prøv at pille 128 ud så der kun er 64\'eren tilbage, og prøv igen om fejlen stadigt er der..

Hvilket bundkort har du?!
Avatar billede poull Nybegynder
29. august 2001 - 10:22 #11
Dvs. at din computer tænder men skærmen forbliver på standby.
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. august 2001 - 10:24 #12
Hvis din computer starter fint nok, men skærmen ikke starter op, burde ikke ha noget med din ram at gøre, ej heller hdd. Men dit budkort og grafikkort er nok der hvor du skal kigge.
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:24 #13
(1 x 128 + 2 x 32 )

Soltek SL-75KAV

- ja det er rigtigt...min computer tænder men skærmen forbliver i standby....og jeg har prøvet med andre skærme og det er det samme der sker...
Avatar billede poull Nybegynder
29. august 2001 - 10:27 #14
jeg har sommetider et ligende problem med min stationær, nemlig at når den skifter screenmode går den pludselig i standby og nægter at skifte tilbage før at jeg har genstartet. I mit tilfælde er det skærmen der er problemet, så prøv med en anden.
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:29 #15
Jeg har prøvet med en anden skærm! - og det virker stadig ikke , så der er nok ikke min skærm der fejler noget...

men rammene....ja....den kan køre i 10 uswn problemer....så længe jeg bare ikke slukker den, så kører den....
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:30 #16
uswn = timer :-)
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:31 #17
uswn = timer uden... :-)
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:31 #18
Lorte tastaturer de har her..
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:34 #19
nu er der 500 point til den som kan give mig et svar på hvad min com fejler.... :-)
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. august 2001 - 10:35 #20
Rammen burde altså ikke blokkere for et signal ud til skærmen om at nu skal den tændes.....!
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:37 #21
kasseper> okay?...men hvad kan det så være?
Avatar billede poull Nybegynder
29. august 2001 - 10:37 #22
Nej jeg tror heller ikke det er rammene. Hmm men hvad kan det så være. Det mest ligetil kunne jo være skærmkortet, men hvilket et har du og hvad har du gjort for at se om det var problemet
Avatar billede darkside Nybegynder
29. august 2001 - 10:37 #23
Hm Ram, kan faktisk godt være skyld i det.!
Har en ven der har samme board, hans system har lidt af samme fejl, det forsvandt efter hans skiftede ram.
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. august 2001 - 10:40 #24
Altså, jeg vil bare lige sige at skærmen skal tænde inden rammen overhovedet er blevet aktiv....
Skærmen får sit signal mens det er flashrammen der er i brug.
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:40 #25
jeg har Asus GeForce 2 GTS Deluxe (32mb ddr)

kan det være det som der er noget galt med? - men det er kun EFTER at den har været tændt, at jeg ikke kan starte den, hvis jeg slukker den...
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. august 2001 - 10:43 #26
Et overophedet grafik kort, eller bundkort, kan godt gå i sort og blokkere for skærmsignaler, når den har været slukket.
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. august 2001 - 10:44 #27
Hvad har du af bundkort...?
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:45 #28
okay her er lige nogle temp efter ca. 5 timers brug:

grafikkort: ca. 55 grader
cpu: ca. 47 - 50 grader

er det for varmt?
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. august 2001 - 10:49 #29
Er det kun efter flere timers spil, eller er det f.eks. også når du kun lige har haft den tændt i 10min. ½ time ??? Eller det har du måske aldrig :)
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 10:52 #30
Har du i bios, under INTEGRATED PERIPHERALS, sat \'Init Display First\' til AGP?
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:53 #31
temp, er efter at have spillet Diablo II Expansion
i ca 5 timer...

chekede lige igår..

Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 10:54 #32
INTEGRATED PERIPHERALS, sat \'Init Display First\' til AGP....det kan jeg ikke lige huske,

men hvis den ikke var...så ville jeg da slet ikk kunne starte den elleR?
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 10:54 #33
Jo. Den ville stadigvæk kunne starte.
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. august 2001 - 10:57 #34
Præcis, som makse siger,
HVis ikke den er sat til first, vil man muligvis initiere Ram\'en først, også kan problemerne være der, hvis altså rammen fejler.
Avatar billede currant Nybegynder
29. august 2001 - 16:56 #35
Måske en overophedet PSU (strømforsyning) prøv at låne en af dine venners og se hvad der sker. Prøv også eventuelt at låne andre ram.
Avatar billede pede15 Nybegynder
29. august 2001 - 21:54 #36
Jeg kan ikke forstå hvordan det kan være min PSU der skulle være overophedet....den kører jo fint nok når den kører....og det er først når jeg har slukket den at den ikke vil starte...men den tænder, og hdd\'erne spinner op osv....men skærmen tænder bare ikke....
Avatar billede currant Nybegynder
30. august 2001 - 14:33 #37
Well, så må der jo være noget med det GF2 kort
Avatar billede p_b Nybegynder
31. august 2001 - 11:43 #38
det der hjælper er at slukke for alt der hedder apm-styring i din bios .
derefter skal du sætte dit grafikkort til kortstandart ellers kan den ikke starte skærmen op igen . har selv samme Motherboard og jeg havde det samme probl.
Seperat strøm til din skærm er iøvrigft oxo et stort plus ..
:-)
Avatar billede pede15 Nybegynder
13. december 2001 - 10:19 #39
okay jeg har prøvet alt det som i har sagt, men desværre var der ikke noget af det som virkede :o(
men jeg har lært at leve med det, heldigvis går dne ikke ned når den kører så det er da altid noget...
Avatar billede daae Nybegynder
18. december 2001 - 14:15 #40
Jeg har et forslag:

Hvis du har mange USB-enheder sat til, eller bare mange enheder i, kan det være at din strømforsyning ikke er stor nok til at trække det hele.

Det kan godt vise sig ved at grafikkortet ikke få strøm nok til at give signal videre til din monitor.