Avatar billede Bjørn Mester
22. august 2020 - 16:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Iif forespørgsel der skal returnere alle muligheder.

Hej.
Access 2016.
Jeg har en klubdatabase med navn og adresse mv. + et ja/nej-felt der hedder gæstespiller.
I databasen er der en oversigtsformular, med gruppeboks der indeholder 3 alternativknapper: Alle, Medlemmer, Gæster. (Returnerer værdierne 1,2,3.)
Jeg kan snildt få forespørgslen til at returnere enten Medlemmer eller Gæster, men ikke alle?
Kriteriet i forespørgslen er: IIf([Formularer]![Oversigt]![Hvilke_spillere]=1;Null;IIf([Formularer]![Oversigt]![Hvilke_spillere]=2;Falsk;Sand))

Mvh.
Bjørn
Avatar billede Bjørn Mester
23. august 2020 - 10:36 #1
Fortsat... I stedet for Null, har jeg prøvet: “”, Like “*”, Sand Or Falsk, Ja Or Nej, “ “, Sand And Falsk, Ja And Nej. De to sidste i ren desparation.
Men de giver alle de samme tomme resultat!

Mvh.
Bjørn
Avatar billede terry Ekspert
23. august 2020 - 10:44 #2
If the gruppeboks returns 1, 2 or 3 then shouldnt you be testing for those values and not NULL?
Avatar billede terry Ekspert
23. august 2020 - 11:21 #3
LIKE  IIf([Formularer]![Oversigt]![Hvilke_spillere]=1; "*";IIf([Formularer]![Oversigt]![Hvilke_spillere]=2;Falsk;Sand))
Avatar billede Bjørn Mester
23. august 2020 - 16:28 #4
Hi Terry

Det var åbenbart det der skulle til. + At skulle lukke tidligere vis udskrift. :-/

Mvh.
Bjørn
Avatar billede Bjørn Mester
23. august 2020 - 16:29 #5
Ps.

Tak for hjælpen