Avatar billede htx98i17 Professor
13. august 2020 - 17:01 Der er 4 kommentarer

Valg af SD-kort til DJI Osmo action Kamera

Jeg har købt et DJI Osmo Action Camera.

Den optager 4K video med en skrivehastighed på op til 100 mbps

Jeg har forsøgt at få vejledning til et køb af SD-kort ved computersalg.dk og proshop.dk og de har begge forslået mig følgende to produkter som jeg ikke mener ifølge specs lever op til skrivehastigheden.

https://www.computersalg.dk/i/4622865/sandisk-extreme-pro?sq=4622865
https://www.proshop.dk/Hukommelseskort-USB-pen/SanDisk-Ultra-MicroSDXC-A1U1-100MBs-256GB/2620524

1. Ved nogen om deres anbefalede produkt kan få kameraet til at præstere det det kan?

2. Jeg har fundet følgende kort som ifølge specs skriver med op til 260 mbps til kun 309 kr. hvilket osse lyder lidt for godt til at være sandt. Kender nogen dette kort?

https://www.proshop.dk/Hukommelseskort-USB-pen/Kingston-Canvas-Go-Plus-SDXC-256GB/2842166
Avatar billede milter Ekspert
13. august 2020 - 17:59 #1
Glem alt om det med en skrivehastighed op til 100 mbps og lignende. Alle den slags værdier og påstande er i høj grad teoretiske. På deres hjemmeside skriver DJI Osmo:  "Supported SD Cards:    microSD; Max. 256 GB". , og det er det eneste, jeg har fundet der om det emne. Hvis firmaet ikke selv kan anbefale SD-kort til deres kameraer bedre end det, så er det fordi alle SD-kort af den type kan anvendes.

Jeg er 100% sikker på, at de kort, computersalg.dk har anbefalet, kan klare opgaven :-)
Avatar billede milter Ekspert
13. august 2020 - 18:02 #2
Og så kan du også prøve at læse lidt her:

https://cameratimes.org/best-memory-cards-for-dji-osmo-action/
Avatar billede Victor Thomsen Praktikant
20. august 2020 - 13:16 #3
Hej

Hos www.drone-eksperten.dk spare vi ikke penge på SD-kort, vores droner har høje krav til både plads og skrivehastighed. Derfor køber vi altid SD-kort ud fra at deres specs skal være bedre end nødvendigt.

Tænker dog til din Osmo, som også er en fin maskine, at de SD-kort der er blevet anbefalet her på computersalg er gode nok til din Osmo.

God dag herfra!
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. august 2020 - 15:03 #4
Jeg er enig med mitter - et godt moderne kort klarer det nok

du skriver op til 100 mbps - mega bit per sekund -
jeg kan ikke se de 2kort du anbefales ikke klarer det bemærk MBps  mega Byte per sekund - der er forskel på bit og byte.