Avatar billede thrakrath Nybegynder
29. august 2001 - 01:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Keyboard fungerer meget mystisk

Hej

Jeg har siddet og arbejdet på min computer og lige pludslig fucker mit keyboard fuldstændig op. Jeg kan ikke længere benytter taster som 0,P,I,K osv...
Når jeg benytter disse kommer der helt andre tegn frem.

Det mærkelige er at når jeg logger ind på computeren, så kan jeg sagtens anvende tasterne.

Jeg har Windows 2000 Pro installeret og mit keyboard layout er sat op til dansk(da)

Er der andre der har haft samme problem og er der evt nogle der har nogle ideér omkring hvordan jeg kan løse det?

På forhånd tak.
Avatar billede thrakrath Nybegynder
29. august 2001 - 01:08 #1
\"Det mærkelige er at når jeg logger ind på computeren, så kan jeg sagtens anvende tasterne.\"

Det kunne vist misforståes :)

Når jeg indtaster mine loginoplysninger i den dialogbox der kommer frem når windows starter, så kan jeg sagtens anvende tasterne.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. august 2001 - 01:09 #2
prøv evt. at fjerne tastaturet fra systemet og genstart! så burde windows finde det ved næste genstart og installere det igen!
Avatar billede thrakrath Nybegynder
29. august 2001 - 01:11 #3
Problemet er at det er en bærbar computer.. så tastaturet kan desværre ikke fjerne - desværre :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. august 2001 - 01:13 #4
jammen du skal skam ikke fjerne det fysisk! du skal højreklikke på denne computer, vælge egenskaber, fanebladet hardware, knappen enhedshåndtering, klikke på +\'et ud for tastaturer og så fjerne det tastatur der kommer frem!
Avatar billede thrakrath Nybegynder
29. august 2001 - 01:19 #5
Undskyld - Nej det virkede desværre ikke.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. august 2001 - 01:21 #6
har du installeret nogen programmer for nyligt der kan have lavet ged i systemet?
Avatar billede thrakrath Nybegynder
29. august 2001 - 01:22 #7
Overhovedet ikke... det eneste jeg har installert er en patch for codered... men det var et par uger siden.
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 01:27 #8
Prøv Start - Kør > CMD
Og så skriver du SFC /Scannow (System File Checker)
Du skal havde din Windows 2000 CD klar.
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 01:29 #9
Thrakrath > Luk lige http://www.eksperten.dk/spm/69714 Den er ved at være gammel. :)
Avatar billede thrakrath Nybegynder
29. august 2001 - 01:58 #10
Ok - scanningen er færdig og lukkede automatisk ned. Så jeg vil gå ud fra at den ikke fandt nogle fejl eller mangler.

Har du andre alternativer? :)
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
29. august 2001 - 09:20 #11
Hvis det er en bærbar PC du har er det følgende tegn det er galt med 0-u-i-o-p-j-k-l-æ-m-.--
Det er fordi du har numlock slået til enetn i bios eller i kontrolpanel
Avatar billede thrakrath Nybegynder
29. august 2001 - 09:25 #12
Ved du hvad prebencharlie - det er lige det det er.... jeg opdagede det lige her i morges - det var nok bare mig der var superovertræt i går.

Men du løste problemet og du får dine point.

Tak ;)
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 09:27 #13
Så er det måske Numlock problemet i Windows 2000

Tryk Start - Kør > Regedit.exe
Gå ned til HKEY_CURRENT_USER\\Control Panel\\Keyboard

Sæt følgende streng værdi.
\"InitialKeyboardIndicators\"=\"2\"

2: Numlock tændt,  0: Numlock slukket.