Avatar billede ole_viller Mester
06. august 2020 - 11:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

find ned til korrekt række i simpel tabel

Jeg har en lille tabel med fire kolonner og fem rækker
Kolonne-A: id-nr / 1 / 2 / 1 / 3
Kolonne-B: navn / anna / bente / anna / carl
Kolonne-C: hold / dansk / matematik / matematik / matematik
Kolonne-D: status / plads / plads / venteliste / plads

Jeg vil gerne finde deltagerne på matematik-holdet og finder dem på deres id-nr med formlerne:
=MINDSTE(HVIS(Tabel1[[#Alle];[hold]]="matematik";Tabel1[[#Alle];[id-nr]]);1)
=MINDSTE(HVIS(Tabel1[[#Alle];[hold]]="matematik";Tabel1[[#Alle];[id-nr]]);2)
=MINDSTE(HVIS(Tabel1[[#Alle];[hold]]="matematik";Tabel1[[#Alle];[id-nr]]);3)

Udfra id-nr vil jeg så gerne finde navn og status vha simpelt lopslag
Det går fint med navn, men status fejler ved anna. Status bliver plads for anna, fordi det er det, hun har men på dansk-holdet.

Jeg mangler en formel, der "kravler ned" til anna på matematik-holdet.

Se evt. en hurtig lille fil på www.kortlink.dk/27nuz

Venlig hilsen
Ole Viller
Avatar billede anedi Ekspert
06. august 2020 - 14:30 #1
Behold din formel til at finde navnet, den virker jo.

Prøv med indeks/sammenlign i stedet til status. I celle C9:
=Indeks(D1:D5;sammenlign(A9&"Matematik";A1:A5&C1:C5;0);1)

Vh
Anedi
Avatar billede ole_viller Mester
06. august 2020 - 16:14 #2
Hej anedi.
Tak for hjælp.
Jeg kendte ikke måden at bruge "&" på i index-sammenlign - men det gør jeg nu - og det virker.
1000 tak for hjælpen

Vh Ole
Avatar billede anedi Ekspert
07. august 2020 - 11:03 #3
Velbekomme