Avatar billede per2edb Ekspert
27. juli 2020 - 15:35 Der er 7 kommentarer

Opdatering fra 2 comboboxe på en form i en tabel

Jeg har en Form forbundet til en tabel
På formen har jeg 2 comboboxe der opdaterer i tabellen

En af gangen er ok.
Men opdaterer jeg med begge comboboxe får jeg fejlen:
En anden bruger osv......

Jeg kan selvfølgelig gemme resultaterne fra de 2 boxe og opdatere via 1 update  når formen forlades. Det kræver flere koder.

Spørgsmål:
Kan man virkelig ikke have 2 comboboxe på en form der umiddelbart opdaterer tabellen uden man skal gemme resultaterne og opdatere samtidigt i en UPDATE....
Avatar billede bsn Forsker
27. juli 2020 - 17:35 #1
Går ud fra, du skal have en Ditfelt.Requery efter hver ComboSelect i koden...
Avatar billede per2edb Ekspert
27. juli 2020 - 18:01 #2
Jeg har Ditfelt.Requery efter ComboSelect
Avatar billede bsn Forsker
27. juli 2020 - 23:03 #3
#1
Kører databasen på netværk...
Avatar billede per2edb Ekspert
28. juli 2020 - 07:08 #4
Nej og der er ikke andre brugere
Avatar billede bsn Forsker
28. juli 2020 - 10:38 #5
Et eksempel:

Private Sub cbo1_LostFocus()
Dim NewData As String
NewData = cbo1.Text
If Me.cbo1.Text <> "" Then
    DoCmd.RunSQL "INSERT INTO Tabel1(Test) Select """ & NewData & """;"
End If
Me.cbo2.Requery
cbo1.Text = ""
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
03. august 2020 - 19:39 #6
"jeg kan selvfølgelig gemme resultaterne fra de 2 boxe og opdatere via 1 update.."

Why are you using SQL to update the table, are the two combos not bound to the form so that when you choose a value from either of the combos the data in the underlaying table gets changed ?
Avatar billede terry Ekspert
03. august 2020 - 19:41 #7
"Kan man virkelig ikke have 2 comboboxe på en form der umiddelbart opdaterer tabellen uden man skal gemme resultaterne og opdatere samtidigt i en UPDATE..."

if things are done correctly then you can have many more than two combos....