12. juni 2020 - 08:51Der er
1 kommentar og 1 løsning
få en tabel til at tælle timer
Hejsa min chef laver arbejdsskemaer i word og man skal allesammen gennemtjekke det antal timer man har. Kan man ikke overføre skemaet til excel og få den til at opdatere det automatisk.. jeg har word filen liggende.. men aner intet om det... nogen der vil give en hjælpende hånd
Det letteste er at din chef får et excel ark, hvor han kan taste tiden i.
Der må være en ved Jer der kan lidt excel.
Formlen (Cellen skal formateres med denne formel under brugerdefineret, højreklik på den relevante celler og vælg formatering af celle) for der hvor tiden skal tastes (Komme og gå tid) er: 00\:00
Denne formel skal være i alle de celler hvor der tastes tid. Denne samme formel skal også være der hvor man regner den daglige tid ud samt hvor man lægger arbejdstiden sammen. Når tiden skal lægges sammen skal kan man bruge formlen: =SUM(D5:D10) Det skal være de celler hvor den daglige arbejdstid er udregnet.
En Word-fil kan konverteres til en Exel-fil. Der vil blive en del tilretninger, men der kan laves en exel-fil som ligner wordfilen.
Du skal blot tage din Word fil. Marker indholdet. Kopier det markerede område til et Exel-ark Tilret så det igen ligner din wordfil.
hvis du Uploader din fil så ser jeg gerne på det.
m v h mads32
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.