11. juni 2020 - 20:06Der er
8 kommentarer og 3 løsninger
Problem med TDC/YouSee Spam filter
Hej Er der nogen, der ved, om TDC/YouSee i deres spam filter har lavet særlige tilladelser med udvalgte spam adresser, så deres spam mails alligevel havner i vores in-box? Selv om jeg har blokeret adresserne i YouSees eget system, modtager jeg et væld af useriøse mails. Jeg har klaget til YouSee flere gange, men de svarer blot, at de godt ved, der er problemer. Og der sker absolut intet. Jeg må ærligt indrømme, at jeg mistænker YouSee for at lave specielle aftaler med visse udbydere, så deres spam alligevel rammer os. Til gengæld stopper det en lang række mails, hvor jeg har godkendt afsenderen :-( Er der andre, der har tilsvarende problemer? Og hvordan får man YouSee til at gøre noget ved det? Desværre kan jeg ikke flytte min mailkonto, da domænet er ejet af YouSee :-(
Jeg har selv haft problemer som dem du beskriver, men det har hjulpet meget som tiden er gået. Dog kommer der stadig meget skrammel og i nogle tilfælde ondsindede mails ind på min Samsung mobil. Det er ret besværlig at indstillede filtre på mobilen modsat computeren, men det kan lade sig gøre. På min pc, har jeg i øjeblikket blokkeret i færre end 106 mailadresser.
Yousee`s spamfiltre er - uden sammenligning - det absolut dårligste der findes...
Du bør nok lave dit eget lokale filter, for Yousee´s er værdiløst.
# 2: der er ingen gangbar løsning desværre, da "afsender" bare ændrer et komma, et bogstav eller andet. OG deres domænespærringer virker slet ikke..
Jeg har kæmpet mewd det i flere år for min gamle far. Nu er mailkontoen droppet, og en low-budget ny mailkonto, med godt filter, sat på på mit private domæne.
Tak for jeres kommentarer. Det er rart, at jeg ikke er alene med oplevelsen. Mht. betroede adresser på YouSee har jeg lagt en række ind der. Bl.a. min bank, men de går alligevel stadig i spamfiltret hos YouSee, så jeg må dagligt ind og se, hvad der er gået forkert. Og ja, jeg ville ønske, jeg kunne skifte udbyder, men det vil betyde ny mailadresse, og det er jeg ikke interesseret i. Det kan da ikke være rigtigt, at Danmarks største internet udbyder, ikke kan finde ud af noget, som alle andre har løst for længe siden :-( Nå, jeg må jo leve med det eller tage konsekvensen, selv om det er ærgerligt.
Jeg har også yousee som udbyder og ville gerne skifte til en anden mailadresse, men hvordan får man sin mailadresse rettet til en ny hos sine kontakter, myndigheder osv? Jeg har en alias mailadresse hos one.com, som sender til yousee mailadressen. Ingeborg
du flytter ikke en mail - men opretter en ny (evt brug den, du har hos one.com som din foretrukne) Så sender du en mail til dem af dine kontakter, som du skriver med, og beder dem om at bruge one.com mail-adressen fremover. bank/myndigheder/nets/forsikring osv der skal du ind og selv rette adressen hvis de nu bruger din @mail.dk adresse. Hos myndigheder er det nok ok at rette det på borger.dk men bank/nets/forsikring og andre (fx vedr bolig) er det dig selv, der logger ind hos dem og angiver den mail-adresse, du vil bruge. Derefter holder du øje med din @mail.dk konto i et lille års tid, og retter de personer/firmaer, der stadig bruger den.
Synes godt om
1 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.