Avatar billede nico Praktikant
11. juni 2020 - 10:52 Der er 8 kommentarer

geninstaller MAC OS X- fejlmeddelse

Håber der er et klogt hoved der kan hjælpe.

Jeg ville geninstallere Mac Os X men når jeg tasker skal logge ind på iTunes under installeringen kommer denne meddelse -
..........Dette Emne er midlertidigt utilgængeligt, - prøv igen senere

Har så prøvet flere gange de sidste dage, men med samme meddelelse -

What to do???- have kan problemet være? kan man evn installere uden at logge ind på iTunes?
Avatar billede INK Ekspert
11. juni 2020 - 17:49 #1
Avatar billede nico Praktikant
12. juni 2020 - 17:21 #2
Det er den fremgangsmåde jeg har benyttet, det er under selve geninstalleringen at jeg ikke kan komme videre, når den beder mig logge på iTunes.

det er her at denne meddelse kommer frem
Dette Emne er midlertidigt utilgængeligt, - prøv igen senere

- se billede
/Users/nicolinewesterlin/Desktop/IMG_0120.jpeg
Avatar billede INK Ekspert
12. juni 2020 - 18:51 #3
Som jeg lige husker det, er der ikke behov for at logge på hverken iTunes eller iCloud før installationen er færdig. Installationen genkender din Mac og installerer programmet.
Hvilken af de nævnte metoder anvender du?
Sletter du disken helt med diskværktøj inden du installerer. (kræver selvfølgelig en sikkerhedskopi af alle data 😀).
Avatar billede nico Praktikant
15. juni 2020 - 09:56 #4
cmd og R

Hvis jeg bruger cmd- R pg alt, så kommer der bare en mappe med et ? frem på skærmen.

Tja.. når jeg begynder at geninstallere så beder den om iTunes log in og kan ikke komme uden om det..

Skal hvergang for at kunne komme videre, skrive dato og tid og terminal.. ( måske det siger dig noget?)
Avatar billede INK Ekspert
15. juni 2020 - 10:03 #5
Du skriver iTunes. Formoder du mener AppleID med tilhørende password. Har du forsøgt i en browser at logge ind på iCloud med dit AppleID og password. Blot for at checke, at du anvender korrekt password?
Avatar billede Thomas Praktikant
11. april 2021 - 23:31 #6
Hej, jeg har præcis samme problem. Der bliver bedt om Apple id og password, efter at installations processen har taget kontakt til Apples server. Mit problem er endvidere, at det er en Mac, jeg har arvet- derfor har jeg ikke det oprindelige Apple id eller password...
Jeg har formateret harddisken med disk værktøjet.
Jeg har prøvet at lave en USB disk med et El Capitain image på, via en Windows pc- denne kan ikke ses ved tryk på cmd alt r
Jeg har indstillet tiden korrekt via terminalen.
Nu kan jeg ikke komme videre.... Jan nogen hjælpe?
Avatar billede INK Ekspert
12. april 2021 - 09:44 #7
Avatar billede Thomas Praktikant
12. april 2021 - 10:38 #8
Hej igen.
Har prøvet at slå wifi fra, og kable Mac. Det virkede ikle- den beder stadigvæk om Apple id, og taster jeg mit eget ind, skrives der "dette emne er midlertidigt utilgængeligt".
Jeg har så lavet en USB pen med El Capitain via Transmac på en pc. Denne kan ikke findes under opstart v tryk på options.
Vh Thomas